PROJECTES COMPARTITS CdA Flix- Escoles Ribera d’Ebre

A la xerrada del CdA de Flix  “L’Entorn, horitzó d’oportunitats educatives” que va tenir lloc el passat 25 de febrer vam poder descobrir els projectes compartits que tenen amb algunes escoles de la Ribera d’Ebre. Els propòsits educatius d’aquests projectes són:

• Capacitar l’alumnat per entendre, opinar i prendre decisions sobre aspectes de l’entorn natural que l’envolta i amb el que interacciona.
  • Oferir experiències educatives que permetin a l’alumnat incidir en la millora del seu entorn natural i fer-ne un ús responsable.
  • Propiciar la descoberta d’entorns naturals als centres educatius, on desenvolupar-hi pràctiques d’aprenentatge competencials.

Els projectes que es duen a terme són:

• La Salut de l’aigua, amb 2n de primària
  • El món de la flora, amb 4t de primària
  • Per al curs 2021-2022 estan treballant en l’organització d’un per 6è de primària

Podeu conèixer els projectes compartits que fan amb els centres:

.ESCOLA ENRIC GRAU I FONTSERÈ (Flix)

.ESCOLA LLUÍS VIÑAS (Móra d’Ebre)

.ESCOLA SANT AGUSTÍ (Riba-roja d’Ebre)

.ESCOLA SANT MIQUEL (Ascó)

.IE 3 D’ABRIL (Móra la Nova)

Els projectes es senten identificat amb els ODS:

• ODS 6: Aigua neta i sanejament. Protegir ecosistemes relacionats amb l’aigua, inclosos boscos, muntanyes. aiguamolls, llacs i aqüífers.
  • ODS 12: Producció i consum responsables. Aconseguir la gestió ecològicament racional dels productes químics i de tots els residus al llarg del seu cicle de  vida de conformitat amb la normativa i reduir-ne el seu alliberament a l’atmosfera.
  • ODS 13: Acció pel clima. Millorar l’educació, la conscienciació i la capacitat humana i institucional en relació amb la mitigació del canvi climàtic.
  • ODS 15: Vida i ecosistemes terrestres. Vetllar per la conservació, el restabliment i  l’ús sostenible i racionals dels ecosistemes terrestres i els ecosistemes interiors d’aigua dolça i els serveis que proporcionen.