I SEMINARI WEB FAMÍLIES DIGITALS. Recull de la jornada 28 juny

Dilluns 28 de juny, de 16h a 17.30h, va tenir lloc el I Seminari Web Famílies Digitals. Després de la benviguda a càrrec de la Sra. Marcel·lina Bosch (Subdirectora de Suport i Atenció a la Comunitat Educativa)la jornada va constar de dues parts diferenciades:

1.Presentació de l’espai web del projecte FAMÍLIES DIGITALS. Els 3 grans objectius i línies d’actuació del projecte són:

L’espai disposa d’un bloc amb recursos:

• Vídeos formatius
  • Decàleg per a grups de missatgeria escolar
  • Xarxes socials
  • Ús i abús de les tecnologies
  • Prevenció i detecció del ciberassetjament
  • Connectar Telegram
  • Pròximament està previst compartir experiències de centres. Si un centre està interessat en compartir la seva experiència pot omplir el següent formulari

La competència digital, entesa com una competència clau del segle XXI, és imprescindible i cal assegurar-ne la seva adquisició a tots els agents que confegeixen l’ecosistema educatiu i comunitari. Cal que les famílies, com a part important de la comunitat educativa, tinguin els recursos, les habilitats i competències necessàries per garantir un acompanyament òptim en el procés d’aprenentatge d’infants i joves.

2.Experiències de centres: es van presentar vuit experiències de treball amb les famílies, totes elles amb una valoració molt positiva. Algunes de les claus de l’èxit són: facilitar els horaris a les famílies i/o espais d’acollida per als seus fills i filles mentrestant es fa la formació, adaptar-se als dispositius mòbils que disposen les famílies, partir de les necessitats del centre i de les famílies (correu electrònic, EVA que utilitza el centre, visitar la web del centre, pujar un arxiu, accedir a una reunió virtual…),  aprendre des del plurilingüisme i fer-ho amb suport de l’alumnat.

Podeu accedir al seminari des del Canal Youtube de Centres en línia…aquí