Escola Enric Grau Fontseré acull trobada centres PACTE

Dilluns 16 de gener a l’escola Enric Grau Fontseré de Flix es realitza la segona sessió de la xarxa territorial dels centres del PACTE de la Terra Alta i la Ribera d’Ebre, aquest curs , aquesta formació-intercanvi d’experiències, està centrada en els VECTORS del nou currículum.

La coordinadora territorial de la xarxa de TRANSFORMACIÓ EDUCATIVA-PACTE, Montse Vallbona, exposa el calendari d’aquest trimestre i els vectors del currículum amb els documents compartits enriquits pels centres participants a la xarxa.

A la primera part d’aquesta sessió es tracta el vector de la UNIVERSALITAT DEL CURRÍCULUM recordant el vídeo resum del vector.

Els “indicadors” que el Departament d’Educació presenta per revisar si l’activitat s’encamina cap a la Universalitat del Currículum orienta als centres cap a la seva aplicació.

Josep Albiac, director de l’escola de Flix exposa les línies de centre sobre l’acció educativa inclusiva referent al VECTOR  de la UNIVERSALITAT DEL CURRÍCULUM que realitzen dins la comunitat educativa, observant la diversitat com una riquesa.

Engloba un canvi de mirada, centrada en l’entorn, en el context, en els serveis educatius i serveis o entitats de l’entorn per oferir aquesta qualitat educativa, com a ECOSISTEMA EDUCATIU més ric i coordinat.

Amb el DUA, es permet la flexibilitat dels aprenentatges i l’atenció educativa a tot l’alumnat de manera equitativa per a l’avenç de tothom. Partir de l’expertesa de l’alumnat i del seu protagonisme, sense que cap alumne se senti exclòs, trencant barreres físiques, d’aprenentatge i de creences per a que tothom pugui créixer amb benestar emocional cap a l’èxit educatiu.

Projectes innovadors que desenvolupa el centre  des de fa anys amb la mirada inclusiva:

• Projectes STEAM a l’entorn i projectes d’aula.
  • -Facilitació del Laboratori de Transformació Educativa, com a centre referent
  • -Educació 360 per incrementar oportunitats d’aprenentatge per a tothom
  • -o d’altres com el programa de Ràdio a l’Escola, periodisme digital amb el canal reporters,  projecte de biblioteca amb propostes lectores diversificades i tots els entorns virtuals o aplicacions digitals que permeten la participació de tot l’alumnat.

Organització metodològica interna del centre amb propostes que ho faciliten, com per exemple:

• -Franges horàries globalitzades, sense llibres de text i per ambients
    • -Canvi organitzatiu per comunitats
    • -Espais per al benestar emocional : aula de psicomotricitat i l’ Aula multisensorial Snoezelen,
    • -Personalització dels aprenentatges amb noves dinàmiques: caixes d’aprenentatge,  DUA, Codocència i observació entre iguals,…

Nous projectes i treballs en xarxa des de l’escola Enric Grau Fontseré, com el centre referent CEEPSIR amb CEE Jeroni Moragas, nou projecte FAIG, Erasmus+K122 conjuntament amb el CdA de Flix i CEE que permeten grups mixtes i coordinació de recursos i serveis per a donar millora atenció a l’alumnat.

Es continua la sessió amb altres vectors i centres de la xarxa PACTE.