CONFERÈNCIA “OBSERVACIÓ ENTRE IGUALS I LA CODOCÈNCIA” A CÀRREC DE DAVID DURAN

El proper dijous 14 d’octubre a les 17.30h  tindrà lloc la primera conferència del cicle de conferències CODOCÈNCIA I METODOLOGIES COOPERATIVES a càrrec de David Duran, sota el títol “Observació entre iguals i codocència”, amb l’objectiu de donar a conèixer la dinàmica de la codocència, amb 2 o més docents dins l’aula i el procés a seguir per a l’observació recíproca en parella.

David Duran és Doctor en Psicologia, professor de psicologia de l’educació a la UAB i coordinador del GRAI (Grup de Recerca de l’Aprenentatge entre Iguals) de la UAB. Col·laborador de la Xarxa de Competències Bàsiques del Departament d’Educació.  Ha treballat com a professor d’ensenyament secundari i és formador del professorat sobre aprenentatge entre iguals i escola inclusiva. Ell ens destaca:

“La docència compartida -o col·laboració de dos o més professors dins l’aula- és assenyalat com un recurs essencial per l’educació inclusiva, perquè permet atendre millor les necessitats de l’alumnat; i a l’hora com una mecanisme de formació de professorat, perquè els docents poden aprendre un de l’altre. En la conferència es revisarà la necessitat, evidències i resistències de la col·laboració docent; les diverses formes de dur a la pràctica la docència compartida, amb els seus avantatges i inconvenients”.

Si esteu interessats i interessades en assistir al cicle de conferències i no heu pogut fer inscripció dins del termini, envieu-nos un correu a l’adreça del CRP Ribera d’Ebre e3990108@xtec.cat (faciliteu dades activitat codi 808041180 i dades personals-NIF).

Us recomanem especialment aquesta conferència del PFZ de la Ribera, donada l’expertesa del conferenciant i la temàtica proposada que ens ajuda a la millora de l’aprenentatge a l’aula mitjançant la col·laboració docent que també ens permet créixer professionalment.

Alguns centres de la comarca ja comencen a experimentar aquesta pràctica cooperativa:

-Escola Lluís Viñas de Móra d’Ebre dins la xarxa de competències bàsiques, com a modalitat d’OEI adaptada al claustre que ens han exposat recentment a la jornada FEM I COMPARTIM  A LA RIBERA 2021.

En aquesta ocasió el conferenciant ens aporta evidències i el guiatge a partir dels estudis de recerca d’aquest model d’interacció entre docents.

Us hi esperem !!

1. Sonia Fuguet Folch

La conferència ha sigut molt interessant per tal de saber més sobre la docència compartida. Desconeixia l’organització i objectius i funcionament de l’observació entre iguals i m’ha semblat una bona eina i estratègia per poder millorar la pràctica docent i l’atenció a l’alumnat.