Observació entre iguals -CODOCÈNCIA

En aquests moments d’aules virtuals la codocència també és molt important. Compartir la visió del company o companya docent ens enriqueix.

Una experiència que aquest curs ha portat a terme l’escola Lluís Viñas de Móra d’Ebre, dins el treball de la Xarxa de Competències Bàsiques de les Terres de l’Ebre, XCBT6, és l’Observació entre iguals, seguint les fases d’aquesta modalitat docent, on 2 o 3 docents s’observen mútuament enfocant un o diversos aspectes pedagògics de la seva acció a l’aula , per mitjà d’instruments de recollida d’evidències, per oferir-se posteriorment retroalimentació constructiva mútua.

Cal definir les trobades de treball entre docents per portar a terme aquesta proposta:

    1. Sessió de pre-observació, on cal acordar i concretar què s’observarà i com, mitjançant una guia d’actuació per a l’observador i per a l’observat.
    2. Sessió d’observació on es recullen les evidències acordades.
    3. Sessió de feedback o retroalimentació, on cadascú aporta la seva visió per a millorar.
    4. Reflexió individual de tancament amb una síntesi de la proposta de millora.

Us animem a aprofundir en aquesta modalitat docent per a l’èxit educatiu.

Article sobre CODÒCÈNCIA del seminari de caps d’estudis de primària de la Ribera d’Ebre.

Activitats de la XCB, aquí.

Dins el marc FORMAR PER TRANSFORMAR.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>