Recursos 8 de març #divendrescoeducatiu #8M

El missatge de l’ ONU per aquest #8març2024 és Invertim en dones. Accelerem el progrés“. Per avançar cap a un futur equitatiu i sostenible, cal comptar amb les nenes i les dones i garantir-los l’oportunitat d’aprendre i liderar en totes les activitats humanes.

A l’Xtec disposeu d’un 🔗recull de recursos, dels que us destaquem:

.FEM ACTIVITATS SOBRE LES TIC

• Itinerari 🔗Perspectiva de gènere de l’EduCAC. Aquest itinerari us proporcionarà eines per treballar amb l’alumnat els mitjans de comunicació des d’una perspectiva més completa.
  • 🔗Què és el sèxting? Curt adreçat a l’alumnat de secundària.

.EXPLIQUEM CONTES

• Col·lecció 🔗Nenes de Conte d’ “Una mà de contes”.
  • 🔗Compartim el temps. Què faries tu? Proposta didàctica del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies al voltant del repartirment de les tasques domèstiques i de cura. Proposa narracions per a adolescents, per llegir i escollir-ne el final, argumentar.

.MIREM PEL·LÍCULES

.TREBALLEM LA HISTÒRIA DE LES DONES I EL FEMINISME

• 🔗La meva primera guia feminista. Proposta de lectura. Una guia molt clara amb conceptes entenedors que vol ser una introducció al feminisme. Adreçada a joves i també a adults. Totes les biblioteques escolars de la Ribera d’Ebre el tenen, ja que és un dels llibres  obsequi de la Biblioteca Comarcal Artur Cot de Móra d’Ebre.
  • 🔗Vídeo Feminismo d’ Iria G.Parente, escriptora espanyola especialitzada en literatura juvenil.

.VISITEM EXPOSICIONS

A més a més, us recordem totes les nostres publicacions de la categoria 🔗coeducació i 🔗prevenció de violències.