RECULL WEBINARS DE CLASSROOM

Hem preparat un recull dels WEBINARS-Claustre obert publicats per l’Àrea de Cultura Digital referent a la formació CLASSROOM per poder facilitar la tasca a tots aquells centres que us heu d’iniciar per formar-vos en Classroom i/o voleu consolidar la formació que ja heu realitzat.

A l’Ateneu/Treball al núvol/ Treball a l’aula disposeu de tots els materials de formació. Cliqueu…aquí

Els Webinars estan organitzats en els següents àmbits:

ADMINISTRACIÓ
  • 6. Administració de Meet : Google Meet és una és una eina de vídeotrucades perfectament integrada a Classroom, però per a tenir un funcionament òptim es precisa una configuració adient.
  • 7. Classroom de l’XTEC : El compte de la Xtec és molt útil per poder compartir Classes de Classroom o, en cas de canvi de centre, per poder reutilitzar-les. Però per poder fer-ho és necessària una configuració adient de la Consola de GSuite.
  • 8. Informes a les famílies : En aquest vídeo tutorial verem com activar la compartició d’informes amb les famílies. A l’activar aquest funció les famílies poden fer un seguiment de les tasques lliurades pels seus fills i filles i de la qualificació obtinguda.
  • 9. Treball amb altres centres : Classroom ens permet compartir tasques amb alumnes d’altres centres educatius. Per fer-ho cal afegir a la llista blanca de la nostra consola d’Administrador el domini del centre amb el que volem fer un treball col·laboratiu. Un cop hem activat aquesta funció, l’alumnat del nostre centre podrà fer tasques conjuntes amb companys i companyes d’un altre centre educatiu, dins d’un entorn gestionat pel professorat.

DOCENTS
  • 1. Preguntes : Les preguntes poden ser un element molt interessant en la metodologia “Blended learning”, ja que poden ser síncrones o asíncrones. Ens permet recollir una opinió ràpidament o realitzar una elecció sobre qualsevol tema.
  • 2. Tasca amb test : La Tasca amb test permet incorporar un formulari de Google en mode test d’autoavaluació i incorporar la seva qualificació a la pestanya Notes.
  • 3. Ponderació de notes : Classroom ofereix la possibilitat de ponderar les notes creant unes categories. D’aquesta manera, el pes de les activitats no serà el mateix a la nota global.
  • 4. Les rúbriques : Les rúbriques són una eina d’avaluacio formativa molt interessant. El Classroom permet integrar les rúbriques en la qualificació de les seves tasques, cosa que permet compartir els criteris d’avaluació amb l’alumnat i facilita una avaluació compartida.
  • 5. Integració de Meet : Classroom, actualment, integra Google Meet. En aquest vídeo tutorial s’explica com crear les vídeotrucades des del mateix Classroom.
  • 10. Correcció de tasques : En aquest tutorial veureu com l’alumnat ha lliurat una tasca i com podem avaluar-la. Classroom ofereix diferents possibilitats de retroacció: comentaris dins el document de text lliurat, comentaris privats i qualificacions numèriques exportables a un full de càlcul. En aquest vídeo també es fan recomanacions sobre el Disseny Universal per a l’Aprenentatge. Més eines de formació de l’Ateneu …aquí
  • 11. Taules d’activitat : En aquest vídeo veureu les utilitats del “Tauler d’Activitat” que pot actuar com a mur. En aquest espai podreu compartir material i alhora decidir si els alumnes poden interactuar deixant comentaris. Més eines de formació de l’Ateneu…aquí
  • 12. Inserció de material : A les classes virtual del Classroom podem afegir-hi materials de consulta pels nostres alumnes. Es poden afegir fitxers des del Drive, des del mateix ordinador, enganxant una direcció url o bé afegint un vídeo youtube. També podreu veure com fer visible el material que heu creat per tota la classe o només per uns quants alumnes. Més eines de formació de l’Ateneu…aquí
  • 13. Creació de tasques : A través del Classroom podem enviar tasques al nostre alumnat. En aquest vídeo veureu com crear una tasca i afegir-hi un material adjunt. També se us mostrarà com programar la tasca perquè es publiqui més endavant o guardar-la com a esborrany per poder fer modificacions. Més eines de formació de l’Ateneu…aquí
  • 14. Convidar alumnes : Podem convidar als nostres alumnes al Classroom de tres maneres diferents: a través d’un codi de classe, afegint el seu sorreu electrònic o bé, afegint el correu electrònic d’un grup de Google. Més eines de formació de l’Ateneu…aquí
  • 16. Entrada al Classroom i creació d’una classe :El Classroom és una eina Gsuite que us permet crear classes virtuals pels nostres alumnes. En aquest vídeo veureu com entrar a l’aplicació a través del vostres correu GSuite escolar i crear una classe. Més eines de formació de l’Ateneu…aquí
ALUMNAT
  • 15. Entra al Classroom : Classroom proporciona un entorn virtual on cada alumne/a pot comunicar-se amb el seu mestre/a. En aquest vídeo trobareu com els alumnes poden entrar a l’aula virtual que a la que el seu mestre/a l’ha convidat.