JORNADA INAUGURAL CAMPUS D’EDUCACIÓ DIGITAL TERRES DE L’EBRE AMB MERCÈ GISBERT

Dilluns 22 de juny a les 16h va tenir lloc la 1a sessió del CAMPUS D’EDUCACIÓ DIGITAL TERRES DE L’EBRE.

La inauguració del Campus va anar a càrrec de la Directora dels SSTT d’Educació a les Terres de l’Ebre, Sra. Montserrat Perelló. Entre d’altres, va destacar l’èxit de la resposta a la inscripció al Campus amb 93 centres inscrits i la ràpida adaptació a la situació no presencial per part dels centres educatius. Va encoratjar als equips directius a fer una reflexió de com ha anat tot plegat, a compartir-ho i a aprofitar l’experiència per implementar una nova manera d’aprendre.

A continuació va donar a pas a MERCÈ GISBERT, professora titular del Departament de Pedagogia de la Universitat Rovira i Virgili de Tarragona especialista en TIC’s aplicades a l’ Educació. A la URV és coordinadora del Doctorat Interuniversitari en Tecnologia Educativa (UM, UIB, UdL, URV) i  coordinadora general del Màster Interuniversitari oficial en Tecnologia Educativa: eLearning i Gestió del Coneixement. 

De la seva intervenció podríem destacar:

  • Hem de fer l’exercici de desengoixar-nos i ser conscients de que tots els canvis són lents.  Hem d’anar prenent decisions i possiblement en algunes ens equivocarem.  L’error, equivocar-nos és un valor afegit. Si ens equivoquem, rectifiquem i continuem endavant.
  • Els docents ens hem de donar MÉS IMPORTÀNCIA. Hem de fer campanya per positivar l’educació, el rol dels docents i el sistema educació. Tot el cos docent s’ha implicat i ha sigut capaç de tirar endavant el 3r trimestre sense estar preparats.
  • La revolució digital requereix un altre model d’educació. Hem d’assumir que impulsa un altre model. La tecnologia ha arribat per quedar-se. És un element que ens obliga a replantejar-nos metodologies, maneres de fer. El món digital té un món infinit d’oportunitats i hem d’ensenyar al nostre alumnat a utilitzar-lo.
  • La virtualitat comporta un canvi en  la percepció del TEMPS. En la distància hem de planificar el temps d’aprenentatge, que és molt diferent del temps presencial. Implica que hem de relativitzar el nostre temps de docents i el de l’alumnat. La concepció del temps ha de ser FLEXIBLE. No es pot traslladar el temps presencial al virtual.
  • Necessitem treballar la Competència Digital de tots: docents, alumnat i famílies. Hem d’incidir en el concepte d’ IDENTITAT DIGITAL. Els aprenents digitals aprenen diferent. Les actituds del treball, personals,…són unes altres.
  • Concepte d’ eLearning (combinació de la formació presencial amb virtual. Ensenyament flexible. Canvi de concepcions, selecció de recursos i pràctica docent) i concepte de Flipped Classroom ( molt important tenir en compte que hem d’integrar a les famílies, tenir en compte l’aula virtual, no només la presencial).
  • Proposta: començar a pensar en ECOSISTEMES DIGITALS PER APRENDRE
  • Avaluació: és fonamental organitzar molt bé el procés d’avaluació. Necessitarem evidències permanents de tot el que passa. (l’estudiant com a líder del procés, avaluació formativa: autorregulació i autonomia, feedback: qualitatiu i quantitatiu) . Ens hem d’imaginar una opció 360º (coavaluació, autoavaluació, heteroavaluació).Serà bàsic utilitzar rúbriques per tal que l’alumne sigui conscient en tot moment de què se l’ avalua i es sentirà segur.
  • La clau és COMPARTIR entre els centres, fer xarxa.

Va finalitzar la seva intervenció amb un missatge molt optimista cap als docents. Considera que hem d’estar satisfets per la feina que s’ha fet, encara que hagi estat difícil. Tothom hem après molt i molt de pressa. Hem de ser optimistes!

Si esteu interessats, podeu llegir articles de premsa de la Mercè Gisbert al voltant de l’educació…aquí

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>