MONOGRÀFIC COEDUCACIÓ MARÇ 2022

Arriba una nova edició trimestral del nostre monogràfic de coeducació. De totes les publicacions que fem setmanalment  #divendrescoeducatiu amb recursos coeducatius i  Coeduca’t hem preparat una selecció per poder treballar-los amb totes les etapes educatives, inclosos els docents. Aquest trimestre destaquem:

. Oferta formativa del Pla Escoles Lliures de Violències. Càpsula “Què fem amb qui exerceix la violència masclista?”. Activitat destinada a tot el personal docent que estigui interessat en aprendre eines i recursos per a l’abordatge de la violència masclista en l’àmbit educatiu.

. Actualització del materials Ateneu de la formació “Prevenció de la violència masclista en l’àmbit educatiu” . Actualització dels materials de la formació Prevenció de la violència masclista en l’àmbit educatiu a l’Ateneu (espai que recull els materials elaborats per a les activitats formatives, recursos metodològics i documentals, eines per treballar a les aules i tutorials).

.Activitat del CESIRE “On són les dones de la història?”. Té com objectiu donar a conèixer dones científiques, escriptores, governants o lluitadores de 3 períodes de la Història: Antiguitat, Edat Mitjana i Edat Contemporània. Conté les fitxes per als docents i alumnat. Adreçada a l’etapa educativa ESO.

. CINESCOLA. Proposta de recursos audiovisuals. Al web Cinescola  trobareu nombroses propostes didàctiques de pel·lícules. De totes elles podeu consultar la sinopsi, la fitxa de la pel·lícula i les activitats que es proposen, tant pel que fa al contingut com en relació al llenguatge i les tècniques audiovisuals. Recurs adreçat a secundària.

.Compartim el temps. Contes curts: I tu, què faries?. Proposta didàctica del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies al voltant del repartiment de les tasques domèstiques i de cura. Proposa narracions per a adolescents, per llegir i escollir-ne el final, argumentar.

.Col·lecció “Nenes de conte” d’Una mà de contes. Són 5 històries protagonitzades per xiquetes que es van estrenar al programa coincidint amb el Dia Internacional de la Nena del 2021. Ens ajudaran a treballar àmbits de la coeducació com ara els estereotips de gènere.

. APOCLAM. Recurs per treballar pel·lícules amb valors.  Espai web amb propostes i guies didàctiques per treballar pel·lícules amb valors amb el nostre alumnat. Classifica les pel·lícules en 6 nivells, segons etapa educativa. La guia didàctica de cada pel·lícula proposa activitats per abans, durant i després del visionat de la pel·lícula.

Podeu consultar tots els nostres monogràfics de coeducació…aquí