RECURS PER TREBALLAR PEL·LÍCULES AMB VALORS. Cine y valores APOCLAM #divendrescoeducatiu

Cine y valores APLOCAM és un espai web amb propostes i guies didàctiques per treballar pel·lícules amb valors amb el nostre alumnat.

Vol ser una eina per ajudar a infants i joves a interpretar la realitat a partir dels mitjans audiovisuals, tant cinema com televisió. El cine és una eina que ens ofereix grans possibilitats i continguts per treballar l’educació en valors des de diferents àrees del currículum.

Classifica les pel·lícules en 6 nivells, segons etapa educativa. La guia didàctica de cada pel·lícula proposa activitats per abans, durant i després del visionat de la pel·lícula.

EDUCACIÓ INFANTIL. Exemple: El cuento de dos ratones traviesos y Juan Ciudad (amistat i respecte).

EDUCACIÓ PRIMÀRIA. Dins d’aquesta categoria classifica les pel·lícules per cicles (primer cicle, segon cicle, tercer cicle). Exemples:

• Primer cicle. Antz (amistat i solidaritat)
  • Segon cicle. Up (amistat, amor, convivència, creativitat, respecte, lleialtat i solidaritat)
  • Tercer cicle. Cobardes (convivència, respecte, prevenció assetjament)

PRIMER CICLE ESO.  Exemple: El Principito (amistat, amor, coherència, esperança, tendresa)

SEGON CICLE ESO. Exemple:  Forrest Gump (inclusió, igualtat d’oportunitats, prevenció assetjament, amistat, lleialtat, perseverança)

BATXILLERAT I CICLES FORMATIUS. Exemples:

• Thelma y Louise (feminisme, igualtat de gènere, respecte, dignitat i prevenció violència masclista)
  • La clase ( amor, convivència, dignitat, fortaleses, igualtat, interculturalitat, llibertat, reconciliació, respecte i tolerància social)

FORMACIÓ D’ADULTS. Exemple: El Señor Ibrahim y las flores del Corán (interculturalitat, respecte, tolerància confiança).

*imatges propietat d’Apoclam