LA CLOTXA A LA RIBERA D’EBRE. Proposta 2021

Des de fa uns cursos el Consell Comarcal de la Ribera d’Ebre i el nostre CRP venim organitzant tallers i un concurs de dibuix a les escoles sobre la nostra estimada CLOTXA i la seva festa. La clotxa és un element patrimonial gastronòmic amb molt potencial i que ens identifica i uneix a tot el conjunt de pobles que formem la comarca.

La pandèmia ens ha fet replantejar i reorganitzar activitats en diferents formats, adaptant-nos a la situació excepcional que estem vivint, seguint els protocols COVID . Per això creiem que celebrar i compartir LA CLOTXA ho podem fer de diferents maneres i així us animem a compartir aquestes propostes clotxanques riberenques escolars:

Heu fet visible la clotxa aquest curs ? A partir d’un conte, jocs, gravació familiar, exposició o qualsevol altra activitat didàctica? Heu organitzat a l’escola un taller de clotxa a l’aula o teniu previst organitzar-ne un? Als vostres pobles s’organitza una festa popular en la que es prepara una clotxa i enguany s’ha celebrat a nivell familiar? Us agradaria recordar la vostra participació al concurs de dibuix d’altres cursos? Doncs des del CRP us volem animar a que feu visibles als vostres espais web i xarxes socials aquests records, fotografies, imatges, dibuixos, tallers, etc..o altres propostes que ja tingueu pensades.

Us podeu posar en contacte amb el CRP i nosaltres recollirem aquesta tradició riberenca a les escoles.

Recordeu que podeu llegir el conte La Nana Clotxa que va escriure l’alumnat de l’Escola Sant Agustí de Riba-roja d’Ebre i il·lustrat per Isabel Torres.

Us facilitem uns enllaços que creiem que poden ser del vostre interès:

.

1 comentari

1. Olga Casals

Recomano llegir el conte de “La Nana Clotxa” fet per alumnat de l’escola de Riba-roja i il·lustrat per Isabel Torres. El tenen totes les escoles de la Ribera.