JORNADA CLOENDA FORMACIÓ ORIENTACIÓ EDUCATIVA

Dilluns 31 de maig va tenir lloc la jornada de cloenda de la formació per equip impulsors del PIN Orientació model SCAP, en la que acompanyem a l’Institut Julio Antonio de Móra d’Ebre.

Aquesta última sessió de formació va tenir com a protagonista a l‘IE Daniel Mangrané (Jesus, Tortosa) com a centre referent i facilitador del programa. L’equip impulsor va exposar quins han estat els seus passos del procés de transformació seguint model de John Kotter i del model SCAP per aconseguir que el projecte hagi estat palanca de canvi.

1.CREAR NECESSITAT, CLIMA DE CANVI. Escoltar i veure altres realitats. Treballar el sentiment de pertinença. Alumnat com a protagonista del seu aprenentatge (amb veu i rol).

2.ALIANÇA PER AL CANVI. Lideratge de la direcció del centre, que facilita espais per fer-ho. Paper crucial de l’Equip impulsor. Reforç equips docents.

3.VISIÓ COMPARTIDA. Documentació de centre alineada amb el PEC, que cal que tothom conegui i se’l faci seu.

4.COMPROMETRE I CAPACITAR A L’ORGANITZACIÓ. Tothom docent, tutor i orientador de tothom.

5.ELIMINAR ELS OBSTACLES. Fer visibles els processos i idees. Augmentar la confiança i ampliar el cercle de confiança en l’equip. Formació (FIC) i participació en xarxes educatives. Participar en projectes en els que l’alumne tingui un rol actiu i que els principals beneficiats siguin ells (Erasmus, Mòbils., STEAM,…).Treball amb entitats de l’entorn. Les famílies també tenen el seu paper protagonista i actiu.

1. CELEBRAR ELS PETITS  ÈXITS. Celebrem èxits, fer reconeixements, felicitar-nos pel que fem bé. Fira de projectes (exposició de tots els treballs).

7.CONSTRUIR SOBRE EL CANVI. Reestructuraretapes educatives i crear nous models d’informes.

1. ANCORAR EL CANVI EN LA CULTURA DEL CENTRE. Planificació estratègica.

Algunes de les reflexions finals de la sessió van ser:

• És molt important el sentiment de pertinença al lloc i la confiança en l’equip
  • Emocions i coneixement han d’anar junts
  • L’alumnat protagonista s’implica i es responsabilitza més
  • Idees clau: treball en equip, ampliar confiança, xarxa i lideratge

Si volem saber més sobre el benestar i les competències emocionals…https://www.edcan.ca/articles/well-being-and-success/