Engega la UsApps

Aquest dilluns 7 de juny de 2021 entra en funcionament la UsApps.

Què és la UsApps? És una aplicació web del Departament d’Educació per comunicar situacions de violència que pot viure tot l’alumnat de Catalunya d’una forma fàcil, intuïtiva i eficaç.

La pot utilitzar l’alumnat, exalumnat i tota la comunitat educativa, tant si és una persona que viu directament una situació de violència com si n’és testimoni.

La UsApps té l’objectiu de donar veu a les persones afectades, trencar el silenci i l’aïllament en què viuen, garantir la confidencialitat i iniciar la intervenció específica.

Darrere de la UsApps hi ha la Unitat de Suport a l’Alumnat en Situació de Violència (USAV), un equip de professionals que acollirà la denúncia o malestar, gestionarà el cas de violència, en coordinarà l’abordatge. Aquest equip durà a terme una escolta activa de les víctimes i treballarà per facilitar una actuació sense demora treballant conjuntament amb els i les referents de la xarxa de coordinació territorial de les Escoles lliures de violències i amb els centres educatius, fent les derivacions oportunes als circuits d’abordatge de les violències a Catalunya.

La UsApps és el nou canal de comunicació i denúncia que pretén visibilitzar les violències ocultes als centres educatius, identificar-les i actuar-hi per protegir infants i adolescents.

Els principis del bon tracte, la rapidesa en l’actuació, el suport jurídic i institucional, les normes clares d’actuació per a tots i totes han de contribuir a fer dels centres educatius uns espais de seguretat.

Podeu trobar més informació al vídeo de presentació de la UsApps i a la Infografia. Adjuntem també la informació del Pla Les escoles lliures de violències LELV i la presentació de la Jornades de les escoles lliures de violència.

#Lesescoleslliuresdeviolències