FIC MODEL COMPETENCIAL ORIENTADOR. Dinàmica conversa Amics Crítics

Des del CRP acompanyem als centres que realitzen formacions internes de centre creades des de programes d’innovació, en aquest cas ens referim al  Model Competencial Orientador amb Institut Julio Antonio de Móra d’Ebre.

Durant el curs 20-21 som presents a les sessions de treball virtuals que es realitzen a Terres de l’Ebre, dirigides pels formadors Dolors Queralt i Pedro Cózar. Destaquem allò que hem treballat a les primeres sessions:

. La importància de treballar el sentiment de vincle i la pertinença.

. Valors implícits irrenunciables del Model SCAP: posar el focus en l’alumne. Hem de fer comunitat, que tot l’alumnat es senti part del centre, de l’entorn, que tothom té molt a aportar i que ningú s’ha de quedar fora.

. Relació entre la neurociènciaDUASCAP7 PRINCIPIS DE L’APRENENTATGE

. Dinàmica conversa AMICS CRÍTICS: L’objectiu és fer una ESCOLTA empàtica, amb una actitud proactiva i amb control del temps. El llenguatge no verbal també l’hem de tenir molt en compte. Escoltem perquè volem ENTENDRE el contingut, perquè volem RETENIR el contingut. Anem donant sentit al discurs, l’ ANALITZEM i l’AVALUEM perquè al final volem AJUDAR i fer un feed-back que pugui ajudar a donar una sortida pugui, a trobar una solució, a donar exemple o a posar límits. Un esquema senzill seria:

PRESENTACIÓ 5′
CLARIFICACIÓ 2′