El passat dijous 14 d’octubre vam gaudir d’una conferència a càrrec de David Duran. Va ser la primera del cicle de conferències CODOCÈNCIA I METODOLOGIES COOPERATIVES , sota el títol “Observació entre iguals i codocència”. La sessió va estar centrada en la Docència compartida.
Durant la mateixa es van tractar els temes:
1.NECESSITAT, EVIDÈNCIES I RESISTÈNCIES DE LA COL·LABORACIÓ DOCENT
- El per què la col·laboració entre els docents
- Coneixement dels docents: Coneixement Professional, Coneixement publicat i Nou coneixement
- Evidències de la col·laboració docent
- El centre aprèn i millora (escoles que aprenen), institució capaç de donar un espai d’aprenentatge als seus docents.
- Formes de col·laboració docent: diferenciar entre directa e indirecta
- Resistències a practicar la col·laboració docent
2.DOCÈNCIA COMPARTIDA: CONCEPTE I FORMES. És una forma de col·laboració docent DIRECTA.
- Permet fer tot allò que no podem fer o no ens atrevim a fer quan estem sols (grups, activitats més individuals, avaluació individual,…)
- No té sentit fer una “explicació” quan tinc un company a l’aula
- És una forma d’aprenentatge entre iguals/docents
3.AVANTATGES I INCONVENIENTS
4.DUBTES I REPTES
Materials/espais web per consultar:
- Materials sobre l’observació entre iguals publicats a la Xarxa de Competències Bàsiques
- Bloc de notícies del GRAI (Grup de Recerca sobre Aprenentatge entre Iguals). El bloc complementa l’espai web principal.
- Materials publicats pel GRAI UAB (temporalment no funcionen)
- Article de la revista Cuardernos de Pedagogía “Cooperar para aprender“
- Article revista GUIX núm. 448 “Docència compartida a l’aula: reptes i possibilitats“
- Article de Teresa Huguet i Laia Lázaro revista GUIX núm. 448 “Iniciar i sostenir pràctiques de docència compartida a les aules“