Apps per descobrir ocells i plantes de l’entorn. Xerrada de Cel Rogent

La xerrada d’Anna Papió dins el PFZ de la Ribera d’Ebre, aquest dijous dia 11 de març, com a

biòloga, educadora ambiental, assessora de Cel Rogent-Escoles Verdes i formadora del Programa d’Escoles Verdes a la Ribera,

ens ha donat a conèixer diversitat d’eines digitals, des de projectes, webs i aplicacions per a identificar les espècies d’aus i plantes,

partint del concepte de biodiversitat per a tenir cura de l’entorn, estimar la natura i potenciar també la competència digital, amb propostes que pot prioritzar cada centre docent:

-Cercant o creant espais d’observació i de recollida d’observacions amb dades o imatges.

-Creant una llibreta de camp personalitzada o bé on line mitjançant apss com l’app NATURALIST

-Seguint guies d’observació de camp (en paper  o digitals) o de registre més complet.

Destaquem algunes eines digitals per a conèixer la biodiversitat de les que ha mostrat:

Pel que fa al descobriment de les aus podeu fer birdwatching amb l’ajuda d’eines digitals com:

L’Anna ens mostra també diferents claus dicotòmiques en línia per al descobriment de plantes i l’Herbolari Virtual del Mediterrani.

Eines virtuals que podem completar amb espais, propostes i webs properes ebrenques que properament us proposarem:

-Espai Natural de Sebes a Flix

-Ports de Beseit

-Parc Natural del Delta de l’Ebre, amb el noticiari ornitològic

JA PODEM  SORTIR A DESCOBRIR ESPÈCIES amb el mòbil-tablet o sense, però sempre amb la visió d’educació ambiental i protecció del medi !!!

Els nostres companys del CdA de Flix també ens ofereixen diferents propostes per al treball de la biodiversitat amb l’alumnat.

Tenim un gran ventall per escollir !!