XI JORNADA D’EDUCACIÓ PRIMÀRIA DE LES TERRES DE L’EBRE

El proper 20 de març (9h-14h) tindrà lloc virtualment la  “XI Jornada d’Educació Primària Terres de l’Ebre. Mirada atenta a l’Educació Primària, arts a l’escola” i tindrà com a eix vertebrador els projectes artístics. La jornada vol contribuir a donar  una nova mirada a aquests projectes per tal que  siguin claus i incideixin en la comunitat educativa per fomentar la creativitat, la flexibilitat, la capacitat d’anàlisi, el coneixement de l’entorn, l’actitud davant l’aprenentatge i perquè proporcionin diverses eines útils per revitalitzar accions educatives.

OBJECTIUS:

• Promoure i posar en valor l’art a l’educació primària.
  • Fer viure l’art com a font d’informació, plaer i inspiració creadora.
  • Conèixer què es fa a les escoles en relació amb les arts, compartir-ho, i fomentar processos col·laboratius.
  • Compartir recursos, metodologies i mecanismes d’avaluació a l’hora de fer pràctiques artístiques.
  • Fomentar espais creatius, on la imaginació, l’experimentació i la creativitat es treballin i s’estimulin amb la finalitat d’aconseguir un aprenentatge més ric i motivador per a l’alumnat d’educació primària.

PROGRAMA DE LA JORNADA:

09.15 h. Inauguració de la jornada

09.30 h. Sra.  Glòria Jové Monclús. Universitat de Lleida. “Transversalitat, arts i aprenentatges en contextos educatius contemporanis”

10.30 h. Dimas Fàbregas.  Escola La Immaculada (Vilassar de Dalt)  L’Art per aprendre.

11.15 h. Descans.  // 11.45 h. Ester Garcia, Pilar Maza, Laia Reverter. Grup de mestres de música de les Terres de l’Ebre. Contes musicals.

12.30 h. Jordi Príncep. Escola de Teatre i Circ d’Amposta. “Sense guions ni representacions … Què fem quan fem Teatre?”

13.15 h. Cloenda de la jornada

L’adreça de la sala de videoconferència on es realitzaran les ponències és la següent (Teams):  http://bit.ly/2NQXxdU

La jornada està reconeguda pel Departament d’Educació a través de l’ICE URV (codi 8000140021) amb una certificació de 5 hores. Inscripció