Maleta Selecció de llibres infantils i juvenils 2015

 

Des del programa Mollerussa Municipi Lector, us presentem la Selecció dels millors llibres de l’any 2015, elaborada per un equip de crítics de la revista Faristol, especialitzada en llibre infantil i juvenil.

Aquesta selecció us pot ser útil per elaborar llistes de lectures aconsellables, per fer lectures en veu alta, per promoure el plaer lector, etc. No deixeu escapar l’oportunitat de poder gaudir del llibre i de la lectura.

Cada llibre inclou la crítica que va fer el corresponent col·laborador de larevista Faristol on se’n destaquen els trets que han portat el llibre a ser escollir entre els millors.

En el següent enllaç trobareu el dossier de la selecció de llibres.

Maleta Selecció de llibres infantils i juvenils 2016

 

 

Des del programa Mollerussa Municipi Lector, us presentem la Selecció dels millors llibres de l’any 2016, elaborada per un equip de crítics de la revista Faristol, especialitzada en llibre infantil i juvenil.

Aquesta selecció us pot ser útil per elaborar llistes de lectures aconsellables, per fer lectures en veu alta, per promoure el plaer lector, etc. No deixeu escapar l’oportunitat de poder gaudir del llibre i de la lectura.

Cada llibre inclou la crítica que va fer el corresponent col·laborador de larevista Faristol on se’n destaquen els trets que han portat el llibre a ser escollir entre els millors.

En el següent enllaç trobareu el dossier de la selecció de llibres.

 

 

Maleta De l’hort a casa

 

 

La maleta De l’hort a casa és un recull de materials didàctics adreçats a l’alumnat i al professorat de primària i secundària per treballar l’hort ecològic, promoguda per l’Obra Social de La Caixa i la Generalitat de Catalunya.

Dins de cada maleta trobareu propostes d’activitats per integrar en projectes escolars destinats a desenvolupar competències orientades a fer un ús responsable dels recursos naturals i tenir cura del medi ambient. Aquests continguts són els següents:

  • Guia didàctica per al professorat
  • Guia d’espècies d’horta més comuns a Catalunya
  • L’HorTAC (CR-ROM)
  • Joc de la Bioca: de col a col avança el caragol
  • Dóna la cara
  • Dins d’una llavor
  • Experimenta amb el sòl
  • Calendari de l’hort escolar ecològic
  • Què és l’agricultura ecològica?
  • L’hort escolar ecològic

Més informació en aquest enllaç.

Nanokit 2.0

El Nanokit 2.0 és un kit dissenyat per acostar la nanociència i la nanotecnologia als alumnes i professors de secundària i batxillerat de manera amena mitjançant activitats on es combina una metodologia experimental, per a que els alumnes provin en primera persona, i una plataforma en línea, per a que aprofundeixin i descobreixin investigacions d’actualitat relacionades.

Conté dos tipus de fitxes, unes destinades al professorat (amb suggeriments i informació adicional) i unes altres a l’alumnat, que us ajudaran a treure el màxim rendiment de les experiències que conté el Nanokit i que són les següents:

  1. Superfícies hidròfobes
  2. Nanoencapsulació
  3. Materials amb propietats especials nitinol-grafè
  4. Nanomedicina ferrofluid
  5. Nanopartícules de plata
  6. Piezoelàctrics
  7. Microscòpi de forces atòmiques

El Nanokit conté material suficient per a tres classes diferents repartint els alumnes en cinc grups.

Aquest kit està promogut pel programa Nano Educa impulsat per la Universitat de Barcelona, l’Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia, la Universitat Autònoma de Barcelona i el CESIRE del Dep. d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya oferint eines per entendre l’impacte creixent de la nanotecnologia en les nostres vides, i debatre de forma informada què n’esperem en el futur.Dins também hi trobareu una proposta de jocs de rol amb unes cartes i un taulell.

Reserva de la maleta en aquest enllaç.

Mes informació del programa en aquest enllaç .

XL Premi de Literatura Jove Enric Farreny i 12è Premi Sambori Òmnium 2018

 

 

 

 

Amb la voluntat d’esperonar la imaginacó creativa del jovent, Òmnium Cultural de Lleida-Ponent, convoca la 40a edició del Premi de Literatura Jove Enric Farreny, dedicat a l’enyorat pedagog ponentí, en les modalitats de prosa i poesia.

 

Els guanyadors del XL Premi Enric Farreny en la Modalitat de Prosa participaran en el 12è Premi Sambori-Òmnium, destinat a promoure l’ús literari del català a les escoles i instituts del Principat, la Franja, Andorra i Catalunya Nord.

La convocatòria inclou tots els centres públics, concertats i privats.

S’atorgaran premis a les següents categories:

  1. Cicle inicial de primària (1r i 2n)
  2. Cicle mitjà de primària (3r i 4t)
  3. Cicle superior de Primària (5è i 6è)
  4. Primer cicle de secundària (1r i 2n d’ESO)
  5. Segon cicle de secundària (3r i 4t d’ESO)
  6. Batxillerat i cicle formatius

Per als Premis Enric Farreny seran 3 premis per categoria que consistiran en lots de llibres i un diploma.

I per als Premis Sambori de Prosa hi haurà un màxim de 3 premis per categoria. Els finalistes seran guardonats amb un diploma, un guardó i un lot de material escolar i cultural. I els guanyadors del 1r premi de cada categoria gaudiran d’una estada de dos dies a Port Aventura amb dos acompanyants.

La data límit de lliurament de treballs serà el divendres 9 de febrer de 2018.

Consulteu-ne les bases.

Full de participació als premis.

Campanya La piràmide de la lectura

El Departament d’Ensenyament presenta avui als centres docents la Piràmide de la lectura per tal de promoure entre l’alumnat català l’hàbit lector. Per aquest motiu, tots els centres educatius de Catalunya rebran a partir d’avui un conjunt de cartells i de propostes didàctiques per tal de promoure la lectura, tant a l’educació primària com a l’educació secundària. El principal objectiu és desenvolupar i refermar l’hàbit lector no només a l’aula, sinó també fora d’ella. Per aconseguir-ho es proposa que els alumnes seleccionin una “dieta d’activitats de lectura” i una “freqüència” que els permeti adquirir o consolidar el seu hàbit lector. La proposta vol aconseguir la implicació directa dels alumnes en la definició de la pròpia piràmide. Dins la proposta s’hi inclou també la necessitat de demanar la participació de les famílies

piramide

La Piràmide de la lectura forma part de l’Impuls de la Lectura, un pla que té com a finalitat millorar la competència lectora i en conseqüència, l’èxit escolar dels alumnes. La proposta, a semblança d’altres iniciatives com la piràmide d’alimentació saludable o d’activitat física recomanada, proposa un seguit d’accions que es consideren fonamentals per desenvolupar l’hàbit lector en els alumnes. Accions que s’estableixen en nivells diferents de freqüència: diàriament, un cop a la setmana, un cop al mes, i un cop l’any.

piramide2