Nanokit 2.0

El Nanokit 2.0 és un kit dissenyat per acostar la nanociència i la nanotecnologia als alumnes i professors de secundària i batxillerat de manera amena mitjançant activitats on es combina una metodologia experimental, per a que els alumnes provin en primera persona, i una plataforma en línea, per a que aprofundeixin i descobreixin investigacions d’actualitat relacionades.

Conté dos tipus de fitxes, unes destinades al professorat (amb suggeriments i informació adicional) i unes altres a l’alumnat, que us ajudaran a treure el màxim rendiment de les experiències que conté el Nanokit i que són les següents:

1. Superfícies hidròfobes
  2. Nanoencapsulació
  3. Materials amb propietats especials nitinol-grafè
  4. Nanomedicina ferrofluid
  5. Nanopartícules de plata
  6. Piezoelàctrics
  7. Microscòpi de forces atòmiques

El Nanokit conté material suficient per a tres classes diferents repartint els alumnes en cinc grups.

Aquest kit està promogut pel programa Nano Educa impulsat per la Universitat de Barcelona, l’Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia, la Universitat Autònoma de Barcelona i el CESIRE del Dep. d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya oferint eines per entendre l’impacte creixent de la nanotecnologia en les nostres vides, i debatre de forma informada què n’esperem en el futur.Dins também hi trobareu una proposta de jocs de rol amb unes cartes i un taulell.

Mes informació del programa en aquest enllaç .