Suspensió de la prova externa del Batxibac

S’ha publicat al  BOE núm. 125, de dimarts 5 de maig del 2020 les instruccions pel que fa al BachiBac

Adjuntem enllaç i en destaquem allò més important .

Resolución de 30 de abril de 2020, de la Secretaría de Estado de Educación, para la adaptación de la Resolución de 24 de julio de 2019, de la Secretaría de Estado de Educación y Formación Profesional, por la que se dictan instrucciones relativas al programa de doble titulación Bachiller-Baccalauréat correspondientes al curso 2019-2020, ante la situación de crisis ocasionada por el COVID-19. Llegeix més»

Cua de Sirena. Curtmetratge que trenca amb el binarisme de gènere.

Cua de Sirena, un curtmetratge d’animació stop-motion (8min), que trenca amb el binarisme de gènere! És un curtmetratge que pretén sensibilitzar entorn els estereotips de gènere i la diversitat, així com fomentar el lliure desenvolupament de la identitat i de l’expressió del gènere dels infants i joves!!!

És obert a les xarxes i s’ha treballat amb música però sense text perquè pugui circular per tot el món! 

Desconnecta’t de la cigarreta, endolla’t a la vida

Malgrat la COVID-19 ha canviat el nostre mon, el  consum de tabac continua matant 10.000 persones cada any a Catalunya. En temps de coronavirus continua sent important  portar a terme la XX Setmana Sense Fum (http://www.setmanasensefum.cat/), encara que de manera diferent i adaptant-nos a aquesta nova realitat i per això us animem a celebrar-la .
 
El lema d’aquest any 2020 és DESCONNECTA’T DE LA CIGARRETA, ENDOLLA’T A LA VIDA .
 
Des de la Comitè Organitzador de la Setmana Sense Fum us encoratgem, agraint especialment  l’esforç que suposa en aquests dies, a què des del 5 fins i fins el 25 de maig, feu la màxima difusió possible de l’enquesta https://forms.gle/FuwpiZWBDa7Emo2s6 en el vostre àmbit, tant en població general com entre els vostres companys, de manera telemàtica, per mail, xarxes socials, WhatsApp, etc.
 
Amb l’enquesta volem conèixer com va evolucionant el consum de tabac i l‘opinió de la població en general en temes d’actualitat sobre tabaquisme, com és ara la COVID19. Amb la informació recollida es realitza, com cada any, l’informe que es fa públic en una nota de premsa al voltant del 31 de maig.
 
A l’enquesta  pot participar qualsevol persona de 15 anys o més.  Hi ha preguntes especifiques per a joves (15-25) anys i per adults (majors de 25 anys). Es tarda aproximadament uns 5-7 minuts.
 
Els hashtags que utilitzarem aquest any per fer difusió de temes relacionats amb la SSF 2020 són:  #ssfcat20   #activatsensefum

 

Nova convocatòria d’Activitats formatives certificables

El Departament d’Educació ofereix una  nova proposta formativa en el marc d’aquest context extraordinari. L’objectiu és aprofitar aquests dies per aprofundir en aquells aspectes que tenen a veure amb la  pràctica docent i també per prendre part en diferents activitats de formació a distància.

Planificació

 Inscripcions Adjudicacions Inici formacions 
 1r període  1-9 de maig 11 de maig  a partir del 12 de maig 
 2n període 15-25 de maig 27 de maig  a partir de l’1 de juny 
3r període 1-9 de juny  11 de juny  a partir del 12 de juny 

 

  • fins a 10 sol·licituds (no aplicable a càpsules formatives)
  • no s’aplica la limitació de 100 hores.
  • activitats de curta durada (el mínim d’hores certificables per activitat és de 5h).

Aquesta oferta formativa s’anirà actualitzant amb noves propostes sorgides de la detecció de necessitats dels centres que es durà a terme amb la col·laboració dels Serveis educatius.

Igualment, a l’apartat de recursos hi trobareu un recull actualitzat de recursos i activitats didàctiques en línia que us pot ser d’ajut.

Dia Internacional contra l’Assetjament Escolar

 

 

El 2 de maig amb motiu del Dia internacional contra l’assetjament escolar, el Departament d’Educació proposa als centres educatius realitzar alguna activitat relacionada amb aquesta problemàtica.

L’assetjament afecta a milions d’infants i joves a les escoles d’arreu del món, per això la UNESCO va reconèixer el Dia internacional contra l’assetjament escolar el 2 de maig de l’any 2013 amb l’objectiu de conscienciar a tota la població.

Podeu trobar diferents propostes d’actuació i informació més ampliada a l’xtec.

Us deixem també l’enllaç al Decàleg per la ciberconvivència positiva i conta el ciberbullying de Pantallas Amigas

XII Jornada de programació i robòtica educativa VIRTUAL

El divendres, dia 22 de maig de 2020 se celebrarà la dotzena edició de la Jornada Programa, dedicada a l’intercanvi d’experiències didàctiques on s’empren entorns de programació i de robòtica educatives.

Aquest any, degut a les circumstàncies actuals, serà una edició completament online i amb un horari únicament de matí, on totes les ponències s’emetran per streaming.

Formulari JPRE20

Aquesta trobada està especialment adreçada als docents de primària i de secundària interessats en l’ús de la programació i la robòtica en els seus entorns d’aula, però també està oberta a altres professionals interessats en la temàtica. Tanmateix, des de fa uns anys, també hi participen alumnes, acompanyats pels seus professors, en la mostra de treballs realitzats per l’alumnat.

Actuació extraordinària del Servei Educatiu

 

En el context de la situació actual deguda al confinament per la covid19 el Departament d’Educació estableix que des de l’EAP, l’ELIC i el CRP  puguem oferir l’assessorament i acompanyament en els següents àmbits:

  • Suport a l’alumnat i les famílies
  • Suport als centres educatius i al professorat
  • Assessorament en ús de tecnologies digitals
  • Assessorament en recursos didàctics i propostes pedagògiques.
  • Formació planificada i en desenvolupament
  • Coordinació de xarxes territorials
  • Entorns virtuals ODISSEA
  • Informació al NODES
  • Intercanvi d’experiències
  • Recursos autoformatius per al professorat
  • Activitats i propostes per a l’alumnat

 

Explorem

Dimecres 22 d’abril, s’ha penjat la Presentació d’experiències de la Jornada Explorem del programa mòbils.edu.

Us deixem un resum i els enllaços a les diferents experiències:

Crear models 3D

Ara, amb NOMÉS 1 mòbil és possible escanejar en 3D un Objecte (una llàntia romana, una escultura, un arbre, etc.) i transformar-ho en un model 3D que olla ser publicat a Internet, o perque no, modificat i transformat.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=4&v=vdJbwqyOtkc

Taller Stop Motion

Tècnica d’animació per crear sensació de moviment en objectes que en principi són estàtics i que a partir de les captures de diverses fotografies i el muntatge seqüencial de les mateixes poden generar la il·lusió de moviment.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=lmO5IW2z8Pk

Llegeix més»

Ciència confinada

Des de l’àmbit de ciències i medi del CESIRE ens fan arribar la iniciativa #ciència_confinada, amb un recull de propostes didàctiques que poden servir d’inspiració o complementar aquelles que ja esteu desenvolupant als centres, i que aniran ampliant en les properes setmanes.

L’organització és en base a diversos espais de la llar i les activitats que habitualment es realitzen els mateixos, i hi ha una indicació de les etapes a les que s’adequa la proposta de manera prioritària. No es tracta de materials dissenyats perquè s’adrecin directament a l’alumnat, sinó que s’han generat amb la finalitat de proporcionar-vos una informació bàsica que us permeti l’adaptació a la vostra realitat.

Veureu que també hi ha un apartat on pugueu compartir les opinions, propostes o suggeriments que considereu que poden enriquir la iniciativa.

Web “#ciència_confinada”

#joemquedoacasa 

 

 

Instruccions per al desenvolupament de l’acció educativa i l’avaluació en el tercer trimestre

El Departament d’Educació ha publicat un document amb les orientacions generals sobre el desenvolupament de l’acció educativa i l’avaluació durant aquest 3r trimestre davant la prolongació del confinament  per la covid19.

Estableix que s’han de promoure els aprenentatges dins el marc competencial i que fomentin l’autonomia de l’alumnat, tot i teninit en compte la inclusió. Llegeix més»