Jocs de pensament computacional

BITS & BYTES

Bits&Bytes és un joc senzill de cartes que permet:

– Enfrontar-se a un problema que hauran d’anar descomponent en altres de més petits per arribar a la seva resolució.

– Crear seqüències d’instruccions, mitjançant les quals desenvoluparan el seu pensament logarítmic.

– Realitzar una execució controlada del seu programa o seqüència d’instruccions per trobar possibles errors i resoldre’ls.

Tots aquests conceptes bàsics de la computació ajudaran als alumnes a adquirir competències digitals útils per al seu futur. A més a més, desenvoluparan el pensament computacional i conceptes bàsics de la programació sense necessitat de tecnologia.

SCOTTIE GO

És l’any 2030 i la nau espacial d’un amigable extraterrestre anomenat Scottie s’espatlla i cau al nostre planeta. Tot i que l’Scottie ha sortit il·lès, no serà capaç de reparar la seva nau sense la vostra col·laboració. Aquest joc consisteix en ajudar a l’Scottie a trobar les diferents peces de recanvi per a la seva nau espacial. Convertiu-vos en experts dissenyadors d’algoritmes i descobriu els conceptes clau de la programació!

CODE&GO MOUSE MANIA

Mouse mania és un joc de taula per aprendre a programar i a seqüenciar. És una manera d’introduir la programació sense l’ús de les pantalles. Està recomanat per edats dels 5 als 9 anys.

Proporciona un aprenentatge STEAM i una introducció bàsica als conceptes de programació:

• Introducció a la seqüenciació per passos.
  • Plantejament de problemes de lògica.
  • Desenvolupament d’habilitats de pensament crític.
  • Augment de les habilitats de resolució de problemes.

LET’S GO CODE

Let’s go code proporciona un conjunt d’activitats interactives que introdueix el llenguatge posicional i les direccions a la vegada que treballen el pensament computacional. Els alumnes creen i segueixen les seqüències d’ordres. A més, aquest joc promou les habilitat de pensament crític i permet el treball en equip i el joc cooperatiu. A partir de les activitats de moviment que ofereix, els alumnes també desenvolupen les seves habilitats motores.

ROBOT TURTLES

Robot Turtles és un joc de taula per a que els nens i nenes a partir de 4 anys puguin aprendre els fonaments de la programació. Aquest joc s’adapta a l’edat dels nens desbloquejant nous conceptes a mesura que els nens van agafant domini del joc.

L’objectiu de cada jugador és que la seva tortuga aconsegueixi arribar fins a la gemma del seu color a través de moviments i accions per tot el tauler. No és un joc competitiu, no guanya el primer que arriba, ja que tots ho han d’aconseguir.

CLIQUEU AQUÍ PER CONSULTAR EL MATERIAL QUE CONTÉ LA MALETA DE JOCS DE PENSAMENT COMPUTACIONAL