EAP

Els Equips d’Assessorament Psicopedagògic són equips d’assessorament i orientació psicopedagògic que donen suport al professorat i als centres educatius en la resposta a la diversitat de l’alumnat i en relació amb els alumnes que presenten necessitats específiques de suport educatiu, així com a les seves famílies. Els seus objectius són:

• Identificar i avaluar les necessitats específiques de suport educatiu, incloent les necessitats educatives especials dels alumnes per tal de fer la proposta d’escolarització, en col·laboració amb els serveis específics quan s’escaigui.
  • Assessorar el professorat i les famílies en la resposta educativa a l’alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu, en col·laboració amb els docents especialitzats i els serveis educatius específics.
  • Seguiment de l’alumnat amb necessitats educatives especials al llarg de la seva escolaritat i de manera especial en els moments de transició entre etapes educatives, en col·laboració amb els altres professionals i serveis implicats.
  • Assessorar els equips docents, l’alumnat i les famílies sobre aspectes d’orientació personal, educativa i professional.
  • Donar suport als centres educatius en la millora de l’atenció a la diversitat i la inclusió.
  • Detecció, valoració i derivació- si s’escau- d’alumnat als serveis educatius específics (CREDA, CREDV, CRETDIC, CEEPSIR, AIS, UTAC), als serveis socials, de salut o de justícia (CDIAP; CSMIJ, EAIA, DGAIA, etc.).
  • Col·laborar conjuntament amb el servei educatiu de zona i els específics per tal de promoure coordinacions, activitats d’intercanvi i de formació dels docents.
  • Col·laborar amb els serveis socials i sanitaris de l’àmbit territorial d’actuació, per tal d’oferir una atenció coordinada als alumnes i famílies que ho necessitin.
  • Participació en els plans educatius d’entorn i en altres plans o programes que afavoreixin la integració escolar i social de l’alumnat.

Assignació de centres de l’equip EAP  (Curs 2023-24)

PROFESSIONAL EAP

CENTRES

Hilari Figuera