XXXIIè Certamen literari Sant Jordi

Aquest dimarts 2 d’abril ha tingut lloc el XXXIIè Certamen literari Sant Jordi en el qual han participat una vuitantena d’infants de cicle superior de primària i de primer i segon d’ ESO de diferents centres educatius de Balaguer aplegats al casal de Lapallavacara.

Organitzat pel Centre de Recursos Pedagògics de la Noguera, dins del Pla Municipal de Dinàmica Educativa, aquest concurs té com a objectius potenciar el català escrit, impulsar els futurs valors literaris de la nostra ciutat i donar relleu a la diada de Sant Jordi.

Enguany, a més a més, un dels objectius principals era incloure la coeducació als centres i lluitar contra els prejudicis a l’hora d’escollir una professió a través dels dos temes triats per a la redacció: “Jo de gran vull ser científica” on havien d’incloure les paraules clau: paciència, investigació, proveta i microscopi; i “Jo de gran vull ser ballarí” amb les paraules clau: creativitat, coreografia, disciplina, i melodia.

L’alumnat participant havia estat preseleccionat en el propi centre, de manera que només s’hi podia presentar un màxim de 10 alumnes per categoria i centre. El veredicte dels/de les guanyadors/es i l’entrega de premis es farà el dia de Sant Jordi a la sala d’actes de l’Ajuntament de Balaguer.