Plantada de l’arbre a Les Franqueses

Dins de les activitats del Pla Municipal de Dinàmica Educativa, la setmana del 2 al 6 de març s’ha fet “La plantada de l’arbre a Les Franqueses” amb el suport de l’àrea de jardineria de l’Ajuntament. L’activitat va adreçada a 4t de primària i hi han participat més de 250 nenes i nens.

La plantada es fa en una zona desforestada del bosc de ribera de les Franqueses conegut popularment com la “bultra” amb l’objectiu de donar a conèixer el patrimoni natural i la vegetació autòctona de la zona i de promoure entre els escolars actituds d’estima i cura del medi ambient  i del patrimoni cultural.

Paral·lelament també es realitzarà la descoberta del  Monestir de Sta. Maria de les Franqueses. Per segon any  l’alumnat de Balaguer ha pogut gaudir d’una gimcana en format de breakout educatiu elaborat  pel  Centre Recursos Pedagògics de la Noguera. A través d’aquesta nova dinàmica, els nens i nenes són els protagonistes/aventurers que descobreixen la història que té l’espai d’una manera lúdica i competencial treballant aspectes com l’orientació, l’observació i el treball col·laboratiu en equip.

Per tal que l’activitat pugui realitzar-se de manera efectiva, l’alumnat es divideix en 5 grups i cada un d’ells rep un full de ruta a seguir, amb les instruccions per superar  5 proves. Hauran d’anar trobant respostes a les diverses incògnites que se’ls planteja a través de les pistes que es troben distribuïdes per les diferents dependències del monestir. Una vegada superades totes les proves, obtindran un codi que obrirà el candau  d’un cofre a l’interior del qual trobaran “el secret del monestir” un regal d’una xapa amb la imatge del monestir, com a record de la seva visita.

S’ha fet una valoració molt positiva tant a nivell de professorat com d’alumnat ja que a través del joc coneixen el seu entorn proper d’un mode vivencial, significatiu i motivador.

L’activitat s’ha dut a terme de 9,30 a les 12h amb el següent calendari:

• Dilluns 2. Esc. Àngel Guimerà i CEE l’Estel
  • Dimarts 3. Vedruna Balaguer
  • Dimecres 4. Escola Pia i Esc. La Noguera
  • Dijous 5. Esc. Mont-roig
  • Divendres 6. Esc. Gaspar de Portolà

Llegiu la notícia i vegeu el vídeo a Balaguer Televisió.