4 equips de la Noguera a la First Lego League 2020

Les instal·lacions de la UdL s’han quedat petites per acollir, aquest dissabte 29 de febrer, la 9a edició de la First Lego League a Lleida. Aquest any han participat 46 equips (30 de FLL, 14 de FLL Jr. i 2 de Discovery FLL) integrats per 358 joves de 32 centres educatius de les comarques de Lleida, Osca i Barcelona. D’aquests 204 són nois i 154 noies, el que suposa que el 43% dels participants són noies, tal com publica la pròpia organització a la web de la universitat.

En aquesta edició de la First Lego League el repte CITY SHAPER, ha obligat els equips a observar com les ciutats i els edificis creixen, evolucionen i canvien. A pensar en solucions noves i innovadores per construir un entorn on viure i treballar que perduri en el temps, utilitzant les eines i la tecnologia d’avui per crear el seu Projecte d’Innovació per a resoldre un problema real del seu entorn proper. Aquests projectes s’han exposat durant tot el matí a l’Escola Politècnica Superior de la UdL en diferents sales de tribunal on 4 jutges experts han escoltat les explicacions dels participants, han aclarit dubtes i, finalment han valorat els projectes, la seva presentació i els valors First Lego League.

A més, cada equip ha construït i programat un robot autònom utilitzant la tecnologia LEGO MINDSTORMS per resoldre les missions del Joc del Robot en tres rondes que constitueixen la part més emocionant i lúdica de la festa. En aquest sentit els 4 equips noguerencs van tenir una bona primera ronda que els va col·locar, de bon principi, entre els millors de la competició i van aguantar així fins al final, quedant tots entre els 9 primers llocs de la trentena d’equips competidors segons la següent taula de puntuacions:

Rànquing Equip Centre Localitat High 1 2 3
2n Owners of the future Vedruna Balaguer Balaguer 375 285 300 375
3r ADS 1r 2a INS Els Planells Artesa de Segre 370 295 320 370
Community builders INS Ermengol IV Bellcaire d’Urgell 340 255 340 285
LEGO Heroes INS Ciutat de Balaguer Balaguer 290 245 275 290

També pel que fa als projectes d’innovació i de de valors, els equips de la Noguera van mostrar un any més la seva experiència i els bons resultats del seu esforç i es van endur els següents premis:

Tot i que no varen rebre cap reconeixement, l’equip novell LEGO Heroes de l’INS Ciutat de Balaguer va poder gaudir de l’experiència i de ben segur que varen prendre bona nota per a l’any que ve.

A Espanya es celebren 40 tornejos FIRST LEGO League en 32 ciutats i amb més de 17.500 participants. Els 3 equips premiats com a guanyadors a la fase local de Lleida en els quals es troba l’equip ADS 1r 2a d’Artesa de Segre, seran els equips representants de Lleida a  la Gran Final FIRST LEGO League Espanya se celebra el 28 i 29 de març de 2020 a Santa Cruz de Tenerife.

Contentíssims amb la classificació dels equips noguerencs, vam gaudir d’un matí intens i ple d’emocions. L’enhorabona als entrenadors i entrenadores per la seva dedicació i per implicar tantíssim el vostre alumnat i la vostra comunitat educativa en aquesta activitat. ⠀

Llegiu la notícia a la web de la UdL [ves-hi]

Accediu a la galeria d’imatges clicant a sobre de cada foto:

Owners of the future
Vedruna Balaguer
ADS 1r 2a
INS Els Planells
Community builders
INS Ermengol IV
LEGO Heroes
INS Ciutat de Balaguer

Podeu tornar a reviure la jornada amb l’enregistrament en directe per part de Lleida TV de tota la jornada: