Aprofitament de les virtuts de les plantes

Ja fa uns quants anys que rutlla el nostre projecte del Refugi de llavors de la Noguera i, bona mostra, en són els vostres horts i totes les activitats que se’n deriven. Per això vam pensar en fer un pas més i proposar una activitat d’ampliació que ens permetés descobrir les potencialitats educatives de les plantes, millorar el seu coneixement i aprendre noves formes d’aprofitament i aplicabilitat en projectes d’emprenedoria escolar.

Per tant, començant per les plantes de l’entorn proper i continuant amb les plantes que cultivem i amb les quals enjardinem les nostres escoles, volíem descobrir les seves potencialitats educatives per tal d’introduir-nos en les seves propietats, virtuts i aprofitaments com a plantes remeieres, aromàtiques i per al la cuina.

La Neus Vinyals i la Neva Añó de l’Associació l’Era ens van preparar un taller de plantes ben animat i diferent, amb una petita introducció al coneixement de les plantes i de la importància de respectar-les en la natura i no excedir-se mai en el moment de collir-les per tal de mantenir-les en bon estat per poder aprofitar-les any rera any.

Després de presentar-nos diferents plantes i les seves característiques per tal d’identificar-les correctament, vàrem fer diverses receptes i preparats per tal d’aprofitar els seus principis actius per fer olis, dentifrici, decoccions i infusions per a diferents aplicacions. Finalment vam poder veure com es prepara un ungüent a base d’un oli que haurem hagut d’elaborar prèviament emprant com a base cera natural d’abelles.

Podeu tornar a anotar totes les tècniques i receptes en el vídeo que us deixem a continuació: