Presentació del Programa “Tenim la paraula” a la Noguera

Aquest curs 2019-2020, el Departament d’Educació comença el programa de comunicació oral Tenim la paraula!. Un programa que pretén contribuir a desenvolupar les competències orals de tot l’alumnat, amb la finalitat de millorar les habilitats comunicatives per expressar fets, opinions i sentiments, per poder així participar activament en la societat.

El programa promou la creació de les anomenades Xarxes de Comunicació Oral, integrades pels centres educatius d’una determinada àrea educativa per, a l’aixopluc del Servei Educatiu de zona, compartir, reflexionar i crear bones pràctiques de referència d’ús oral de la llengua per part de l’alumnat, en el marc d’un model educatiu plurilingüe.

El programa es desenvoluparà en tres fases i preveu també la millora de la didàctica de la llengua oral i del seu ús en activitats de formació i assessorament per al professorat.

Durant el curs 2019-2020, es pilotarà en un servei educatiu de cadascun dels deu Serveis Territorials de tot Catalunya. En els Serveis Territorials de Lleida, el pilotatge s’iniciarà al Servei Educatiu de la Noguera.

Amb la finalitat d’explicar-ho amb més detall, es va fer la presentació del programa de comunicació oral Tenim la paraula! a tots els centres que formen part de l’àrea del Servei Educatiu de la Noguera. La presentació va ser  el divendres 22 de novembre, de 9 a 11h, a la sala d’actes del Consell Comarcal de la Noguera. Durant la presentació es van compartir els objectius generals del programa, les actuacions previstes, les dinàmiques i les activitats formatives.

Van assistir a la reunió tots els equips directius de la comarca i professorat de l’equip docent de l’àrea de llengües.

Programa de la jornada

9:00 Salutació del director dels Serveis Territorials, Sr. Carles Vega, i justificació del programa, a càrrec del Sr Àngel Solans, inspector.

9:30 Presentació del programa de comunicació oral “Tenim al paraula”, a càrrec de la Sra.  Mònica Pereña, subdirectora de Plurilingüisme.

10:00 Presentació de l’acció central del programa, a càrrec de la Sra. Lourdes Malgrat, tècnica del Servei de Suport i Recursos Lingüístics.

10:45 Organització i planificació, a càrrec de la Sra. Mercè Plens, directora del Servei Educatiu de la Noguera, i la Sra. Carme Moncasí, directora del Servei Educatiu LIC. Cliqueu la imatge per veure’n la presentació.

Accediu a la galeria d’imatges clicant sobre la foto: