“Els 3 porquets” un conte musical

En el marc del Pla Municipal de Dinàmica Educativa s’ha dut a terme l’activitat coordinada per l’EMMB el “conte musicat”, on es mostren els instruments de l’orquestra i les seves possibilitats sonores dins d’aquesta formació a partir de l’adaptació musicada del conte “Els tres porquets”,  que pertany a la tradició anglesa del segle XIX i que és molt conegut en tant que forma part del recull “Llibre Verd” de la sèrie dels “Llibres de les Fades” de l’escocès Andrew Lang, de 1892. La narració ha anat intercalant música cantada com a principal element de participació del públic.

S’han interpretat 6 cançons populars catalanes arranjades per aquesta formació i per aquesta ocasió. Les cançons que han anat apareixent en l’entramat de la història, i que l’alumnat de les escoles participants ha tingut l’ocasió de cantar han estat les següents: En Patufet, El gegant del pi, Sol solet, Plou i fa sol, Quinze són quinze i 10 pometes, El lleó no em fa por. Prèviament l’alumnat ha treballat les cançons a l’aula i també s’han realitzat uns dibuixos amb escenes del conte que han il·lustrat visualment tot el concert.

Han participat en el conte musicat les escoles de la ciutat següents: Gaspar de Portolà, Mont-roig, La Noguera, Vedruna i Àngel Guimerà.

Cliqueu a la foto per accedir al banc d’imatges de la representació: