Entrega de premis Sant Jordi 2019

Com cada any, la Sala d’actes de l’Ajuntament s’ha omplert amb tots els escolars de Balaguer i comarca que han participat en els diferents concursos i certamens convocats al voltant de Sant Jordi dins de les activitats dels Plans Municipal i Comarcal de Dinàmica Educativa.

En aquesta ocasió s’han entregat els premis del tradicional V Concurs Comarcal de Punts de llibre adreçat a l’alumnat de Llars d’Infants, Educació Infantil i Cicle Inicial de Primària. El seu objectiu és dinamitzar i potenciar la lectura a través de la creació artística als centres, mitjançant una activitat creativa com és el disseny i l’elaboració de punts de llibre a partir de mitjans plàstics i utilitzant sempre materials reciclats i reutilitzats.

El tema per a la convocatòria del 2019 eren els “Poemes visuals inspirats en Joan Brossa” per commemorar el centenari del seu naixement el 19 de gener de 1919. El jurat convocat per a l’ocasió, després de valorar la qualitat artística i plàstica tot utilitzant materials reciclats així com també el concepte, va premiar els següents treballs:

1a. CATEGORIA. Educació infantil

Pseudònim: Joan
Autor: Souleymane Kande
Curs: 1r – Escola Mont-Roig

Els següents premis que es van entregar van correspondre al XXXII Certamen literari Sant Jordi adreçat a l’alumnat de CS i 1r i 2n d’ESO dels centres de Balaguer que participaran en dues categories i en el qual participen un màxim de 10 alumnes per centre en cada categoria preseleccionats en un certamen intern a cada centre. (Torneu a llegir l’article corresponent)

Amb l’objectiu de potenciar el català escrit, impulsar els futurs valors literaris de la nostra ciutat i donar relleu a la diada de Sant Jordi, el jurat aplegat per a l’ocasió, després de llegir els treballs presentats per l’alumnat dels diferents centres de la ciutat, amb la temàtica “Jo de gran vull ser científica” i “Jo de gran vull ser ballarí”, amb l’objectiu de potenciar la coeducació als centres i lluitar contra els prejudicis a l’hora d’escollir una professió, va determinar triar com a guanyadors dels Premis Literaris Sant Jordi 2019 els següents nois i noies:

Cat A – ALUMNAT DE PRIMÀRIA (5è i 6è):

1r Premi: Pseudònim: Gat
Nom: Pau Bergé Gallego
Escola de La Noguera

2n Premi : Pseudònim: Alegria nº1
Nom: Nerea Maria Amut
Escola Gaspar de Portolà

3r premi: Pseudònim: Bruixa Daurada
Nom: Èlia Sanmartín Fortuny
Escola Gaspar de Portolà

Cat B – ALUMNAT DE SECUNDÀRIA (1r i 2n ESO):

1r Premi: Pseudònim: 1.22
Nom: Cristina Güell Amorós
Vedruna Balaguer

2n Premi: Pseudònim: Hola!
Nom: Alba Farré Cortada
INS Ciutat de Balaguer

3r Premi: Pseudònim: Mapame
Marina Paraíso Melines
Vedruna Balaguer

Finalment es va procedir a l’entrega de premis als treballs seleccionats pel 4rt Certamen de Narrativa Breu Encontats, els següents nois i noies:

CATEGORIA A – DE 12 A 13 ANYS

Pseudònim: Tulipa
Nom: Nara Fontanet Vilanova
Títol: El llop que no volia ser llop

Pseudònim: Pepito ZZ
Nom: Francesc Ortiz Rúbies
Títol: Diari del detectiu Brighton

Pseudònim: Lluna
Nom: Paula Canalda Morgado
Títol: La misteriosa desaparició del llop

Pseudònim: Llull
Nom: Maria Corbacho Fonteiriz
Títol: No tot és el que sembla

CATEGORIA B – DE 14 A 15 ANYS

Pseudònim: Sedy
Nom: Selena Sánchez Díaz
Títol: Dia set

Pseudònim: Starfire_009
Nom: Maria del Mar Vega Díaz
Títol: El meu fals llop

Pseudònim: Montsec
Nom: Berta Solsona Olives
Títol: Les set mentides i el llop

CATEGORIA C – DE 16 A 17 ANYS

Pseudònim: Estrella
Nom: Paula Codina Tarroija
Títol: El llop dels meus malsonsb

Els diferents jurats convocats volen agrair especialment l’interès demostrat pels participants i tutors/es, que sens dubte es veu reflectit en la qualitat de les obres totes les obres presentades any rera any.

També podeu llegir la notícia i veure el reportatge corresponent a Balaguer Televisió.