Dia Mundial del Medi ambient i cloenda del Refugi de llavors de la Noguera

Aquest dimecres 5 de juny hem tornat a celebrar el Dia Mundial del Medi ambient amb la Jornada de cloenda de les activitats del Refugi de llavors de la Noguera. Un projecte col·laboratiu singular, sorgit de la iniciativa del professorat dels seminaris d’Escoles verdes i que s’ha estès a tots els centres educatius de la comarca, que pretén promoure l’activitat dels horts escolars a partir del cultiu i la producció de llavors de varietats hortícoles locals i que, des de fa dos cursos compta amb el suport de llavors Fitó.

En la jornada d’avui han participat més de 300 alumnes i professors d’infantil, primària i secundària dels centres de Balaguer i comarca. L’alumnat de cada centre ha aportat la seva fitxa de cultiu i ha explicat a la resta d’assistents com ha estat la seva experiència amb l’hortalissa assignada. Les experiències han estat molt vivencials i molt ben acollides.

Després de recuperar energies amb l’esmorzar, s’han endegat tot un seguit de tallers. Aquest any els tallers han estat conduits per l’alumnat de 1r i 3r d’ESO de l’Institut ciutat de Balaguer i de 3r d’ESO de l’Institut Almatà. També s’ha comptat amb l’ajut de participants dels plans d’ocupació de l’Ajuntament de Balaguer.

Tots els tallers havien de ser de reciclatge. Inicialment s’ha fet un cistellet amb un tetrabric que s’anava omplint en els tallers posteriors: producció de plantes aromàtiques, trasplantament d’hortícoles d’estiu (mongetes), sembra de flors comestibles (caputxines), modelatge de bombes de llavors de flors, confecció de bosses d’olor amb plantes aromàtiques per a la roba i el taller de dibuix per realitzar el Mural dels principis de la Carta de la Terra de la UNESCO per a un desenvolupament sostenible.

Per cloure la jornada els agents rurals han alliberat al medi natural un milà (au rapinyaire) procedent del Centre de Recuperació de Fauna de Vallcalent.

Accediu al banc d’imatges de la jornada clicant la foto i veure el vídeo a Balaguer Televisió.