Entrega de premis del III Concurs de cartells antitabac

La Sala d’Actes del Consell Comarcal de la Noguera a acollit l’acte d’entrega dels premis del III Concurs de Cartells antitabac de la Noguera, organitzat per la Mesa de Salut Jove de la Noguera i el CRP de la Noguera, coincidint amb la celebració del dia mundial antitabac, el dia 31 de maig.

El cartell elaborat pels alumnes de 2n d’ESO de l’institut Els Planells d’Artesa de Segre és el guanyador final d’aquest any, i per tant, la imatge de les campanyes institucionals comarcals contra el consum de tabac d’aquest any i gaudiran d’un ordinador portàtil per a tota la classe. Les autores del cartell han manifestat que amb la frase “Per més filtres que hi posis, fumar mata!!!” volen conscienciar el jovent dels efectes devastadors del consum de tabac fent una analogia amb les xarxes socials i que per elaborar el cartell es van inspirar en el dibuix de l’actriu Marilyn Monroe d’Andy Warhol.

L’alumnat de cinquè i sisè de primària del col·legi Dos Rius de Camarasa han resultat els guanyadors de la categoria de primària, amb una tauleta com a premi col·lectiu. La tercera categoria a concurs, reservada per a alumnes de batxillerat i cicles formatius, ha quedat deserta.

CARTELL GUANYADOR DEL 3r CONCURS DE CARTELLS ANTITABAC
1r Premi Categoria ESO

Laura Parramon i Amèlia Sujecka
2n d’ESO de l’INS Els Planells (Artesa de Segre)

1r Premi Categoria CS de Primària
Carla Pedrol, Ana Laura Fernandez, Rosa Trepat
Cicle Superior de l’Escola Dos Rius (Camarasa)

L’edició d’aquest any ha tingut una gran participació i els treballs han estat de molta qualitat, amb un total de 18 originals provinents de nou centres educatius de la comarca, amb imatges relacionades amb el danys del tabac i els seus efectes negatius per a la salut. Els cartells han estat exposats durant dues setmanes al primer pis del casal Lapallavacara de Balaguer.

D’altra banda, el Concurs de Cartells Antitabac ha rebut el Premi a Projectes Inspiradors, atorgat pels organitzadors de la Setmana Sense Fum, una iniciativa que aquest any ha tingut lloc del 25 al 31 de maig amb el lema “Recupera la inspiració”.

Llegiu la notícia a Balaguer Televisió (vídeo Jurat, article Premis)