Calendari manipulatiu

La Irene vol compartir amb  nosaltres un material pedagògic molt interessant que ella fa servir amb els seus alumnes per treballar el calendari.

Calendari“És un calendari molt visual i manipulatiu que neix de propostes de la pedagogia Waldorf i Montessori, ens podria ser útil sobretot amb alumnes als que costa la representació del pas del temps.

Es pot fer amb materials simples i assequibles: plat de test, pinces d’estendre, cartolines, colors i taps de suro. La forma rodona ajuda a interpretar que el pas del temps és cíclic. Amb una agulla d’estendre, de colors diferents per a cada dia de la setmana, es va marcant el pas del temps, els mesos i les estacions viscudes.

Al web “3macarrons.com” us podeu imprimir una versió lineal d’aquest tipus de calendari. El faig anar amb els meus alumnes i us puc dir que el gaudim. Espero que a vosaltres també us pugui ser útil.”

1 comentari

1. Montse Segarra

Jo també l’utilitzo! Ens el vam construir juntes amb la Irene. Inversió de temps: una tarda. Val la pena, en 3D i manipulatiu dóna més joc que en paper.

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *