Col·laboració del nostre CREDA amb el CFGS d’Audiologia Protètica

Aquest curs 2018-19 s’ha iniciat el nou Cicle Formatiu de Grau Superior d’Audiologia Protètica a l’INS Castellarnau de Sabadell, tal i com us vàrem informar fa uns mesos en aquesta pàgina, com podeu veure en aquest enllaç. Per aquest motiu, els responsables d’aquest cicle es van posar en contacte amb nosaltres per demanar-nos col·laboració en la formació dels futurs audioprotesistes. Aquesta col·laboració s’ha traduit en una sèrie d’actuacions, algunes de les quals s’han realitzat a la seu del CREDA i d’altres al mateix institut.

Entre les actuacions formatives fetes a la seu del CREDA destaquem la visita que van realitzar els alumnes del cicle el dijous 21 de març al nostre servei educatiu. En aquella visita, la Lali Bullich, directora del CREDA, els va presentar el nostre servei i els va explicar la tasca que fem i els serveis que oferim. A continuació el Fernando Galceran els va parlar de diferents aspectes relacionats amb la llengua de signes i la LSC i el paper d’aquesta en l’àmbit educatiu. I finalment, la Carol Lage, els va parlar de les funcions de l’audioprotesista en el CREDA.

Pel que fa a les actuacions realitzades o que es realitzaran properament al mateix institut, cal destacar les dues sessions que està previst que faci la Marta Vinardell tractant aspectes relacionats amb els sistemes de comunicació augmentatiu per a la comprensió/expressió de la llengua oral en alumnes i persones sordes (lectura labial, paraula complementada, fonemes dactilològics/dactilologia, català signat,…), així com també sobre les estratègies per comunicar-se correctament amb persones sordes (atenció i contacte visual, anticipació/concretar informació, gestos naturals, no sobreestimar només l’imput auditiu,…) i sobre la importància de fer servir els dos canals, l’auditiu i visual, pel que fa al processament de la informació i del llenguatge. També està previst realitzar una tercera sessió el mes de maig, en la que participarà també l’alumne amb sordesa del CFGM d’Automoció que atén la Marta V. al mateix institut. En aquesta sessió està previst que presentin una comparativa de les seves respectives sordeses, pròtesis, tipus d’escolarització i comunicació, etc.