FORMACIÓ PERMANENT DEL PROFESSORAT UAB

 

La UAB i l’ICE organitzen aquests cursos per aquest segon trimestre del curs 17-18:

Direcció centres / Lideratge / Treball equip centre
Habilitats i competències per liderar equips docents cohesionats i eficaçosCurs presencial
El programa de treball sorgeix del propòsit de proporcionar espais comuns de reflexió, formació i aprenentatge orientats al desenvolupament de competències dels equips directius i de coordinació. La finalitat és la millora de qualitat de servei dels centres educatius i el benestar de la comunitat educativa en general.

Recursos pràctics per a elaborar projectes STEAM d’educació artística i ciència en llengua anglesaCurs virtual
La presència de l’anglès i d’Internet a les aules ha donat una nova dimensió a l’educació. Un projecte escolar que aspiri a ser actual ha de completar els aspectes més formals amb les creacions sorgides de la xarxa i amb dimensió internacional. L’art contemporani, sovint impregnat del pensament científic en diferents projectes, dóna resposta a les noves formes d’entendre el món des d’un punt de vista interdisciplinari i globalitzador dels aprenentatges.

L’avaluació en el treball per competènciesCurs virtual
El curs pretén fer una reflexió conjunta sobre la pròpia pràctica en relació al currículum per competències i a la seva avaluació. En ell, s’identificaran els principals trets d’un model didàctic que ajudi al desenvolupament de les competències de l’alumnat, a millorar la seva autonomia i la funcionalitat dels seus aprenentatges.
Interdisciplinarietat / Globalització / Projectes
Treball per projectes a l’educació secundàriaCurs presencial
En aquest curs reflexionarem sobre quines propostes, com ara el treball globalitzat, situen l’estudiant en el centre del seu propi procés d’aprenentatge, i tenen en compte els seus interessos i motivacions. Desconstruirem un projecte ja dut a terme per poder analitzar-ne l’estructura i en crearem un de nou. Treballarem de manera cooperativa des del vessant més pràctic i aplicable.

Projectes telecol·laboratius. Curs virtual
En aquest curs trobareu fonaments teòrics que seran l’element disparador per a la creació i la posada en funcionament d’un projecte des de la recerca, la valoració crítica de projectes existents i la interacció entre participants.
Gestió aula
Incidents Crítics: com gestionar estratègicament els conflictes al centre educatiu? Curs presencial
Durant el curs aprendrem a identificar els Incidents Crítics prototípics del nostre centre i a utilitzar la Pauta PANIC per analitzar les concepcions, accions i emocions dels actors implicats.

El debat acadèmic com a eina d’aprenentatgeCurs presencial 
Es tracta d’un curs teòric i pràctic per presentar les modalitats de debat acadèmic com instruments per fomentar el pensament crític i l’argumentació entre l’alumnat.

Gestió positiva dels conflictesCurs virtual
El conflicte el trobem a la feina, a l’escola, en l’àmbit personal i per tot arreu. En aquest curs treballarem com millorar les respostes positives que els podem donar als alumnes per tal que facilitin la seva pròpia convivència.
Eines i metodologies digitals
Les WebQuest, una manera de treballar amb les TIC de manera competencialCurs presencial
Una WebQuest és una proposta didàctica de recerca guiada, que utilitza principalment recursos d’Internet. Té en compte el desenvolupament de les competències bàsiques, contempla el treball cooperatiu i la responsabilitat individual, prioritza la construcció del coneixement mitjançant la transformació de la informació en la creació d’un producte i conté una avaluació directa del procés i dels resultats.

Creació de material didàctic amb eines digitalsCurs virtual
Al llarg del curs es presentaran diferents aplicatius webs (eines Web 2.0) útils per a l’elaboració de material didàctic.

Tractament digital de les imatgesCurs virtual
En aquest curs es tractaran els principis bàsics de la fotografia i els elements que intervenen a l’hora de fer una fotografia: llum, objectius, velocitat de l’obturador, distàncies focals, etc. D’altra banda, s’introduirà el tractament de les fotografies amb els programes GIMP, Photoshop i d’altres opcions. Així mateix, es presentaran diferents opcions per a emmagatzemar les fotografies a la xarxa: flickr, picasa, etc…

Iniciació a la metodologia de les Flipped Classroom amb pràctica real a l’aulaCurs virtual
Les Flipped Classroom o Classes Invertides/Capgirades són una de les metodologies emergents que han impactat amb més força en el panorama educatiu.

Tauletes digitals, possibilitats didàctiques i aplicacions a l’aulaCurs virtual
En aquest curs es planteja una formació de tipus pràctic en l’ús de les tauletes digitals a l’aula amb la intenció d’ampliar i millorar qualitativament la tasca dels i les docents i el treball en xarxa.
Personalització aprenentatge / Atenció diversitat / Acollida / Tutoria / Educació emocional
L’orientació educativa, un tema clau! Curs presencial
Aquesta formació està pensada en dues direccions. D’una banda, pretén conformar un espai de reflexió on debatre sobre necessitats, temors, etc. al voltant de l’orientació de l’alumnat. I de l’altra, busca ser un modest laboratori per detectar necessitats, formular propostes, realitzar accions i valorar-ne els resultats col·laborativament.

Infàncies, immigració i educacióCurs presencial
El curs té l’objectiu de presentar coneixements i bones pràctiques en relació a les experiències que viuen els infants de famílies d’origen immigrat al nostre territori en l’àmbit familiar, escolar i de la comunitat.

Aportacions de la neurociència a l’educació. IntroduccióCurs presencial
Aquest curs pretén apropar els darrers avenços en neurociència cognitiva, els quals permeten conèixer amb major detall quins factors determinen els processos d’aprenentatge i plasticitat cerebral en l’àmbit educatiu.

Curs avançat sobre neurociència i aprenentatgeCurs presencial
Aquest curs pretén profunditzar en els darrers avenços en neurociència cognitiva, els quals permeten conèixer amb major detall quins factors determinen els processos d’aprenentatge i plasticitat cerebral en l’àmbit educatiu.

La tutoria en el centre competencial i cooperatiuCurs virtual
El curs està dissenyat amb la finalitat d’oferir un ventall de recursos, sobretot de tasques i pràctiques, que aprofundeixin en el nostre desenvolupament professional, tot adquirint les habilitats i competències que avui dia necessita qui imparteix la funció de tutor o tutora en un institut.

Les intel·ligències múltiples a l’aulaCurs virtual
En el curs es revisarà i analitzarà l’evolució del concepte d’Intel·ligències Múltiples. Treballarem tenint en compte les característiques que el Dr. Gardner creu que seran claus pel desenvolupament de les persones en el futur.

La programació neurolingüística (PNL) i la seva aplicació en els entorns educatiusCurs virtual
La millora de l’eficàcia en l’aprenentatge dels nostres alumnes, l’optimització del lideratge exercit pel professorat, les estratègies per a la millora de l’autoestima, la mediació i la negociació, l’optimització del temps de les reunions, la resolució positiva dels conflictes, etc. són dominis on la Programació Neurolingüística (PNL) té molt a dir.

De l’emoció a l’acció intel·ligentCurs virtual
En aquest curs desplegarem tot un seguit d’oportunitats per encetar un procés individual, de reflexió i anàlisi, en l’esfera emocional i intrapersonal.
Didàctiques específiques
Ensenyar literatura a l’educació secundàriaCurs presencial
El present curs pretén descobrir al professorat assistent un model didàctic que respon a la investigació més recent i a les pràctiques més reeixides.

Tradició i modernitat a la literatura infantil i juvenil: una mirada a la literatura infantilCurs presencial
El curs es planteja com una introducció a la literatura infantil i com un passeig per alguns dels elements claus a l’hora d’introduir-la a l’aula: coneixement i selecció del corpus, discussió d’obres, ampliació de l’horitzó d’expectatives literàries, etc.

CLIL for allCurs presencial
Curs pràctic en el qual ens endinsarem en el món de l’enfocament CLIL/AICLE. Experimentarem les tècniques i estratègies que els docents posem en marxa a l’aula inclusiva per tal de garantir el domini tant del contingut com de la llengua. La implementació a la pròpia aula ens permetrà reflexionar sobre la pràctica docent.

Educar en les arts i a través de les arts: projectes interdisciplinaris i inclusiusCurs presencial
Aquest curs de formació va dirigit a mestres interessats a explorar el potencial de l’art com a eina educativa i d’innovació. Es pretén fer una immersió en el llenguatge de les Arts Visuals per tal de comprendre’l i ser capaç d’expressar-se amb ell.

El repte de preparar un espectacle d’acrosport cooperativament. Curs presencial
L’acrosport és una activitat inclusiva, en la qual tots els membres del grup es senten importants i indispensables, ja que l’èxit recau en la responsabilitat de cadascú de desenvolupar el seu rol. Al llarg del taller s’exposarà, a nivell teòric i pràctic, les seves característiques pròpies per tal de comprovar el seu valor educatiu i integrador.

La música contemporània a l’escola. De l’escolta a la creacióCurs presencial
El curs proposa fer una primera aproximació a la música contemporània des d’una perspectiva global de l’aprenentatge, a banda de com a coneixement d’un repertori o uns recursos.

Indagació i competència científicaCurs virtual
El curs ofereix una visió pràctica sobre el desenvolupament de la competència científica, fent propostes d’activitats concretes i pràctiques en diversos eixos: el treball al laboratori, el treball per projectes, les TIC, la relació ciència-societat i l’avaluació.

Temps de cinema: Ingmar Bergman. Curs presencial
Aquest curs estarà dedicat a l’obra del cineasta suec Ingmar Bergman, des dels seus inicis en un neorealisme sui generis fins el neoclassicisme de la seva darrera etapa, tot passant per l’experimentació formal dels anys 60 i 70.

Pronunciació anglesa per a professionals de l’ensenyament. Nivell 2. Curs presencial
L’objectiu final és identificar els aspectes de la pronúncia anglesa que comporten una certa dificultat per parlants nadius de català i castellà, i així assolir una pronúncia acurada i plenament intel·ligible, a banda de reduir les traces més notables de l’accent estranger.

Les activitats de llengua a l’espai 2.0Curs virtual
Aquesta formació està adreçada al professorat de llengües que vol introduir activitats 2.0 a l’aula per tal de treballar els continguts curriculars de l’ESO d’una manera dinàmica.

Disseny i creació en 3D aplicat a projectes STEAMCurs virtual

En aquest curs, centrat en els entorns de disseny i creació en 3D Beetle Blocks i Tinkercad, es donaran les eines necessàries per dissenyar un objecte i transformar-lo en un model imprimible en alguna de les tecnologies actuals.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>