AELFA organitz un nou curs de formació per apropar-nos el treball que el Grup de Recerca en Cognició i Llenguatge (GRECIL) està portant a terme sobre TDL i analitzar les seves repercussions per la pràctica clínica i educativa.
En el programa s’abordarà:
- La nova terminologia del trastorn (TDL en substitució de TEL) i les repercussions que
aquesta nova concepció comporta. - S’analitzaran diferents eines per al diagnòstic com és el CELF-5, prova baremada
en població espanyola i, també, Pseudocat, prova de repetició de pseudo-paraules en
català. - Es farà una anàlisi de les característiques sòcio-demogràfiques i escolars que
presenten els nens amb TDL que permet analitzar quins són els factors que concorren
en aquest trastorn. - Es mostrarà un estudi sobre les repercussions que el TDL té en l’aprenentatge
posterior de la lectura i l’escriptura , així com diferents estudis sobre l’aprenentatge, la producció i la comprensió del llenguatge. - Es presentaran diferents eines desenvolupades pel grup per al seu treball