PROJECTE AUDIOVISUAL : APUNTS EN BLANC

Ahir vam tenir la sort de poder tenir la visita de la Joana Comellas Mas, la Joana havia estat alumna del nostre CREDA, i ahir va venir per presentar-nos un projecte molt especial que està sorgint i està sent liderat des del grup de joves estudiants universitaris amb sordesa de l’associació catalana de famílies i persones amb sordesa (ACAPPS).

És un projecte molt bonic i interesant que ja s’ha iniciat. La Joana ens va venir a explicar la finalitat del projecte i les fases que estan seguint per aconseguir aquest projecte tan necessari i alhora tan complexe. La Joana ens va venir a parlar de la seva experiència personal com a estudiant universitària amb sordesa i ens va fer visibles els motius d’aquest projecte. És necessari donar a conèixer, en aquesta etapa educativa superior, les mancances i les estratègies que es poden oferir per a què cap estudiant més amb sordesa es senti exclos.

El projecte és l’elaboració d’un audiovisual on els estudiants universitaris amb sordesa seran els protagonistes del seu dia a dia per tal de donar visibilitat i fer-ho arribar a tot arreu i, així, es puguin començar a canviar coses que són molt i molt necessàries.

Estem segures que ho aconseguiran perquè des del grup que lidera el projecte estan fent un treball molt pensat i que surt de les seves realitats i vivències i ningú més que ells ho pot expressar  millor i aconseguir-ho.

Gràcies Joana

A continuació teniu un petit escrit de la Joana per a les famílies:

Hola, famílies!

Sóc la Joana, una ex-alumna del CREDA de la Catalunya Central. Avui vull explicar-vos una cosa súper important per mi. Amb altres joves amb sordesa d’ACAPPS, l’associació on sóc sòcia, estem treballant i posant tot el nostre esforç perquè d’una vegada per totes volem que la nostra sordesa sigui visible i les nostres necessitats, escoltades, a la universitat i arreu.

Perquè volem que tothom senti bé el professor. Volem que ningú hagi de dependre dels apunts dels companys. Volem una universitat accessible per a tothom. Volem que cap estudiant amb sordesa hagi de passar pel que hem passat nosaltres.

Volem ser visibles i que ens escoltin! I ho volem fer a través d’un audiovisual on compartim les nostres experiències i reivindicacions. Ja tenim el títol, el guió i el director: Apunts en Blanc.

Ara ens falta fer-lo possible: necessitem aconseguir 10.000 € abans del 12 de juny i estem segurs que entre tots ho farem realitat. Ajuda’ns i fes el teu donatiu, el que puguis!, a https://vkm.is/apuntsenblanc

Us adjuntem el cartell  del projecte, la nota de premsa i un petit vídeo de com estan treballant el projecte.