JORNADA DE SENSIBILITZACIÓ PER UNA UNIVERSITAT ACCESSIBLE A L’ALUMNAT AMB SORDESA

El dimecres 17 d’abril, a Manresa, es va cel·lebrar la Jornada de sensibilització per una universitat accessible a l’alumnat amb sordesa.

Es va presentar el documental “Apunts en Blanc” que ha estat elaborat i liderat per la Xarxa d’estudiants universitaris/es  amb sordesa d’ACAPPS . Abans de la presentació de l’acte es va comptar amb la col·laboració de dos alumnes del nostre CREDA que van fer una actuació musical per acompanyar la presentació: la Leyla Zhiyan Zahng i l’Edgar Soler.

Després de les actuacions es va projectar el documental, el qual va ser subtitulat per facilitar la comprensió de tots els assistents. A continuació es va fer un col·loqui amb una de les les protagonistes del documental, la  Joana Comellas, i  la Raquel Diez, responsable de l’àrea d’aliances, voluntariat i participació d’ACAPPS.

Va ser un acte molt especial i emotiu perquè vam poder sentir la veu i l’experiència d’estudiants universitaris que havien estat alumnes del nostre CREDA així com d’altres CREDAs.

El seu documental és molt necessari perquè s’ha de donar suport i veu a tot allò que viuen en aquestes etapes d’educació postobligatòria. És necessari que puguin accedir amb tota normalitat a qualsevol estudi superior amb igualtat de condicions que la resta dels estudiants. Cal fer visible les dificultats en les que es troben, així com els recursos que s’han de contemplar per tal que accedir a la universitat no sigui una demanda si no un dret real.

.