25 FEBRER: DIA INTERNACIONAL DE L’IMPLANT COCLEAR

El pròxim 25 de febrer es commemora el Dia Internacional de l’Implant Coclear, una celebració anual promoguda per la Federació AICE amb l’objectiu de fomentar la consciència i la visibilitat de les persones usuàries d’aquest dispositiu.

En aquesta jornada, coneguda com a “Passió per Escoltar”, es realitzen diverses activitats i es difon un manifest per compartir històries i experiències que posin de manifest la importància de l’implant coclear en la vida de les persones amb pèrdua auditiva.

La història de l’implant coclear es remunta a 67 anys enrere, quan es va realitzar la primera operació precursora d’aquest dispositiu un 25 de febrer. Des de llavors, el Dia Internacional de l’Implant Coclear es commemora cada any el mateix dia, impulsat per la Federació AICE, que és membre del Fòrum Mundial de l’Audició, adscrit a l’Organització Mundial de la Salut (OMS).

A Espanya, més de 310.200 persones pateixen pèrdua auditiva severa o profundament cofòsica, de les quals 23.000 són usuàries d’implant coclear.

Informació extreta de: Diari de la Discapacitat (El digital de la diversitat funcional a Catalunya) https://diarideladiscapacitat.cat/la-federacio-aice-celebra-el-dia-internacional-de-limplant-coclear-sota-el-lema-passio-per-escoltar/