Trepitgem Castelldefels

El passat 17 de juny es va dur a terme la gimcana de presentació del llibre Trepitgem Castelldefels. Ha estat una iniciativa per presentar de forma oficial el llibre realitzat pels alumnes de 5è i 6è de les escoles participants (Lluís Vives, els Pins, Can Roca, Jacint Verdaguer, Josep Guinovart, Torre Barona, Margalló i Antoni Gaudí). El projecte és una proposta que apropa les nenes i els nens de Castelldefels a la creació literària. Els ofereix l’oportunitat de compartir l’autoria d’un llibre col·lectiu que té com a centre d’interès la seva ciutat.

Si el curs passat els alumnes esdevenien historiadors i escriptors que cercaven i recreaven la petjada d’un personatge local, enguany s’han convertit en joves exploradors de la seva ciutat, per tal de mostrar-nos amb la seva fresca i entusasta mirada diferents recorreguts perls seus espais i racons més emblemàtics. El llibre és l’esforç de tot un curs de feina, en el qual els nens i nenes s’han lliurat a la descoberta del seu entorn més proper i han assumit amb responsabilitat els requeriments que des de l’editorial El Dimoni Pelut els demanaven. Ha estat tot un procés d’aprenentatge vivencial i de treball en equip que ha tingut en la publicació del llibre el seu premi final.