Jocs matemàtics – Lògica

Des del CRP s’ha creat una maleta amb propostes de jocs per treballar amb els alumnes de cicle superior de primària i primer cicle de l’ESO. Els objectius són múltiples. Per una banda continuar creant material  que ajudi a treballar aspectes de la matemàtica que tenen una importància cabdal per potenciar el raonament, l’estratègia i l’autonomia dels nostres alumnes.   Aquests tenen un format físic que està en préstec al CRP de Castelldefels però també estan en format digital per tal que els docents els puguin descarregar i reproduir físicament.

CRAM

La Fundació CRAM és una entitat privada sense ànim de lucre dedicada a la protecció del medi marí i de les espècies que l’habiten. Les seves línies d’actuació són la clínica i rescat de fauna marina , la investigació i conservació d’espècies i ecosistemes marins , i la sensibilització a favor de la conservació dels nostres mars i oceans.

Activitats educatives

Enxarxats

El passat dia 3 de juny es va celebrar a la Biblioteca Ramón Fernández Jurado de Castelldefels la final del joc Enxarxats entre les escoles Jacint Verdaguer i Torre Barona. Finalment el més “enxarxats” van ser l’Escola Torre Barona, moltes felicitats.

Volem agraïr a tothom la seva participació. Gràcies escoles Els Pins, J. Guinovart, J. Verdaguer, L. Vives, Margalló i Torre Barona per la vostra participació.

III Jocs Florals escolars

Img_0721_web

Aquest 19 de maig s’ha celebrat, a l’Ins J. Blume d’Esplugues de Llobregat, la fase territorial dels III Jocs Florals escolars de Catalunya. Moltes felicitats a tots els alumnes de les nostres escoles que van arribar a aquesta fase i, una menció especial a l’alumne de l’Institut Mediterrània, que concursava per la categoria F, i que ha estat seleccionat per passar a la fase nacional.

XII certamen nacional infantil i juvenil de lectura en veu alta

Certamen lectura en veu alta

El passat 8 d’abril de 2016 es  van celebrar a El Prat de Llobregat els quarts de final del Dotzè Certamen Nacional Infantil i Juvenil de lectura en veu alta organitzat pel Departament d’Ensenyament i Fundació Enciclopèdia Catalana. En aquesta edició s’han inscrit 765 centres educatius de tot Catalunya. La final de Catalunya tindrà lloc el 31 de maig al Teatre Nacional de Barcelona.

A l’acte, realitzat a l’Espai Cultural Cèntric del Prat de Llobregat, hi van participar 7 centres educatius de primària i secundària mireu els vídeos de l’acte

La Finestra. Quan la vida entra a l’aula

La Finestra

Taula rodona “Quan la vida entra a l’aula” i presentació de La Finestra

El proper 19 de maig, a les 17:30 a la Sala d’actes de l’Institut Mediterrània de Castelldefels (Carretera de la Sentiu, 2) , esteu convidats a conèixer el projecte “La finestra” i participar en la taula rodona i el posterior debat que faran amb:

L’olla del Rei

Il·lustració L'Olla del Rei

3a. Trobada de Teatre Musical d’escoles de Castelldefels

Dies 5 de maig a les 15:30h  i 6 de maig a les 15:30 i 18:30 i a càrrec dels s’alumnes de 3r de primària de les escoles Antoni Gaudí, Can Roca, Els Pins, Josep Guinovart, Lluís Vives i 4t de primària de Torre Barona, podrem disfrutar del musical L´olla del Rei. Llegeix més»

Edumet

Què pòdem trobar a Edumet?

Estacions

Una xarxa d’estacions automàtiques i un altra d’observadors proporcionen dades recollides en escoles d’educació primària i secundària de tota Catalunya.

Gràfics

Llegeix més»

VIII Jornada de programació i robòtica educativa

Programa jornada

El dia 21 de maig de 2016 se celebrarà la vuitena edició de la Jornada Programa, dedicada a l’intercanvi d’experiències didàctiques on s’empren entorns de programació i de robòtica educativa. Aquesta trobada està especialment adreçada als mestres de primària i al professorat de secundària, però també està oberta a altres professionals interessats en la temàtica.

+informació

Ones que conten

Radio Castelldefels

“Contes col·laboratius” és un projecte  que  respon a un model de treball en equip, col·laboratiu i seqüencial, que afavoreix la competència lingüística de l’alumnat. Amb la col·laboració de l’alumnat i del professorat implicat, es creen un conjunt de contes nous que viatjaran virtualment pels centres. Aquest curs hem  introduïm UNA NOVETAT que dóna espai a l’expressió oral. Gràcies a la col·laboració de la Ràdio de Castelldefels s’ha creat un programa anomenat Ones que conten on els alumnes podran gravar aquest contes col·laboratius i després s’emetran per antena.

Ja han començat els nostres alumnes les seves gravacions. A finals de juny podrem escoltar el resultat a Ràdio Castelldefels.

Matesdefels 2016

El proper divendres 6 de maig de 9:30 a 13:00 tindrà lloc la 3a Jornada matemàtica Matesdefels al Campus del Baix Llobregat de la UPC a Castelldefels. Per tercer any, des del Centre de Recursos Pedagògics dels Serveis Educatius de Castelldefels amb la col·laboració de la Universitat Politècnica de Catalunya, l’Ajuntament de Castelldefels i el programa Ciencia en Acción, s’organitza una trobada matemàtica on el joc i la matemàtica són els grans protagonistes de la jornada.