Dia Europeu de les Llengües

Celebra el Dia Europeu de les Llengües!

Per iniciativa del Consell d’Europa a Estrasburg, el Dia Europeu de les Llengües se celebra, des de 2001, el 26 de setembre de cada any. Amb aquest motiu s’organitzen un seguit d’actes per tota Europa per celebrar-ho: activitats a les escoles, programes de televisió i conferències. Us animem a formar part d’aquesta celebració!!!!!

Dia Europeu de les Llengües

I Jornada STEM a l’espai

El dia 8 d’octubre de 2016 se celebrarà la primera edició de la Jornada STEM a l’Espai, a l’Escola d’Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels, dedicada a l’intercanvi d’experiències didàctiques relacionades amb l’univers i l’espai i especialment adreçada als mestres de primària i al professorat de secundària, però també està oberta a altres professionals interessats en la temàtica.

I JORNADA STEM A L’ESPAI

Inauguració curs escolar 2016-17

El divendres 9 de setembre va tenir lloc la lliçó inaugural del curs 2016-17 a la biblioteca Ramón Fernández Jurado. En el transcurs de l’acte,  va poder gaudir de la conferència del Sr. David Bueno: Neurociència i educació. Cal un nou paradigma en l’aprenentatge?”

Jocs matemàtics – Lògica

Des del CRP s’ha creat una maleta amb propostes de jocs per treballar amb els alumnes de cicle superior de primària i primer cicle de l’ESO. Els objectius són múltiples. Per una banda continuar creant material  que ajudi a treballar aspectes de la matemàtica que tenen una importància cabdal per potenciar el raonament, l’estratègia i l’autonomia dels nostres alumnes.   Aquests tenen un format físic que està en préstec al CRP de Castelldefels però també estan en format digital per tal que els docents els puguin descarregar i reproduir físicament.

Llegeix més»

CRAM

La Fundació CRAM és una entitat privada sense ànim de lucre dedicada a la protecció del medi marí i de les espècies que l’habiten. Les seves línies d’actuació són la clínica i rescat de fauna marina , la investigació i conservació d’espècies i ecosistemes marins , i la sensibilització a favor de la conservació dels nostres mars i oceans.

Activitats educatives

Enxarxats

El passat dia 3 de juny es va celebrar a la Biblioteca Ramón Fernández Jurado de Castelldefels la final del joc Enxarxats entre les escoles Jacint Verdaguer i Torre Barona. Finalment el més “enxarxats” van ser l’Escola Torre Barona, moltes felicitats.

Volem agraïr a tothom la seva participació. Gràcies escoles Els Pins, J. Guinovart, J. Verdaguer, L. Vives, Margalló i Torre Barona per la vostra participació.

III Jocs Florals escolars

Img_0721_web

Aquest 19 de maig s’ha celebrat, a l’Ins J. Blume d’Esplugues de Llobregat, la fase territorial dels III Jocs Florals escolars de Catalunya. Moltes felicitats a tots els alumnes de les nostres escoles que van arribar a aquesta fase i, una menció especial a l’alumne de l’Institut Mediterrània, que concursava per la categoria F, i que ha estat seleccionat per passar a la fase nacional.

XII certamen nacional infantil i juvenil de lectura en veu alta

Certamen lectura en veu alta

El passat 8 d’abril de 2016 es  van celebrar a El Prat de Llobregat els quarts de final del Dotzè Certamen Nacional Infantil i Juvenil de lectura en veu alta organitzat pel Departament d’Ensenyament i Fundació Enciclopèdia Catalana. En aquesta edició s’han inscrit 765 centres educatius de tot Catalunya. La final de Catalunya tindrà lloc el 31 de maig al Teatre Nacional de Barcelona.

A l’acte, realitzat a l’Espai Cultural Cèntric del Prat de Llobregat, hi van participar 7 centres educatius de primària i secundària mireu els vídeos de l’acte

La Finestra. Quan la vida entra a l’aula

La Finestra

Taula rodona “Quan la vida entra a l’aula” i presentació de La Finestra