CASALSEDUCA

La Fundació Pau Casals, amb l’objectiu d’apropar la figura de PAU CASALS  a tots els escolars de Catalunya, ha engegat el projecte “CASALSEDUCA”, una pàgina web amb una gran varietat de recursos educatius i un recull d’activitats per a fer a l’aula. El projecte, de moment dirigit a l’alumnat d’Educació Infantil i Primària, vol oferir als mestres materials per a treballar amb els seus alumnes, d’una manera vivencial, qui va ser Pau Casals en tota la seva dimensió d’home, músic i persona compromesa.

CASALSEDUCA

Enrola’t.cat

Enrola’t.cat és un recurs tant per a l’alumnat com per al professorat per treballar la llengua oral a l’escola. Aplega un recull de situacions comunicatives amb la finalitat de fomentar la interacció entre els alumnes. La tècnica utilitzada és el joc de rol, també anomenat role-playing o representació de papers.

Recordeu que a Castelldefels teniu l’oportunitat de poder realitzar una formació al voltant d’aquest material.

Formació Enrola’t

Material CESIRE

Les energies renovables: l’alternativa al col·lapse dels recursos fòssils

Material didàctic amb voluntat de ser una reflexió sobre el proper exhauriment dels combustibles no renovables (petroli, gas, carbó i urani), i les conseqüències de la seva combustió sobre el sistema climàtic de la terra.

Llegeix més»

Videoconferència

Setmana de la ciència

El 16 de novembre de 2016, a les 11:30 h, Maria José Aranzana, investigadora de l’IRTA al Centre de Recerca Agrigenòmica de Bellaterra (CRAG), durà a terme, a la seu central del Departament d’Ensenyament, una conferència destinada a alumnat de Batxillerat que s’emetrà en directe per a tots els centres docents de Catalunya.

La genètica que et menges; del laboratori a la taula

Accés a la videoconferència

Llegeix més»

Setmana de la ciència

Setmana de la ciència 2016

El Departament d’Ensenyament, conjuntament amb la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació, dins de la Setmana de la Ciència 2016 que se celebra de l’11 al 20 de novembre de 2016, promou el Dia de la ciència a les escoles amb l’objectiu fonamental de despertar i potenciar l’interès del jovent vers la ciència i la tecnologia.

Setmana de la ciència 2016

The Fonix. Concurs d’anglès

A partir del 10 de novembre de 2016, i fins el 15 de gener de 2017, estarà obert el període d’inscripció al “10è Concurs d’Anglès Interescolar de Catalunya,  The Fonix 2017″.
El concurs és una iniciativa que pretén complementar els plans de millora de la llengua anglesa als centres educatius de Catalunya i s’organitza amb la finalitat d’estimular i motivar l’aprenentatge d’aquest idioma, atesa la seva importància a la societat actual.

Exposició “Jo ja puc”

L’exposició és composa per les auques elaborades entre tots els nens i nenes d’escoles de primària de la població que reflecteixi les diverses mirades dels infants sobre la seva educació en el dia a dia: què són capaços i capaces de fer, què els agradaria, si tenen pors que els bloquegen… Aquesta proposta neix amb l’ànim d’implicar els infants en el seu procés educatiu des d’una posició crítica, responsable i participativa.

Les escoles poden disposar d’aquesta exposició en préstec durant 15 quinze dies.

Formulari de demanda

Dia Europeu de les Llengües

Celebra el Dia Europeu de les Llengües!

Per iniciativa del Consell d’Europa a Estrasburg, el Dia Europeu de les Llengües se celebra, des de 2001, el 26 de setembre de cada any. Amb aquest motiu s’organitzen un seguit d’actes per tota Europa per celebrar-ho: activitats a les escoles, programes de televisió i conferències. Us animem a formar part d’aquesta celebració!!!!!

Dia Europeu de les Llengües

I Jornada STEM a l’espai

El dia 8 d’octubre de 2016 se celebrarà la primera edició de la Jornada STEM a l’Espai, a l’Escola d’Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels, dedicada a l’intercanvi d’experiències didàctiques relacionades amb l’univers i l’espai i especialment adreçada als mestres de primària i al professorat de secundària, però també està oberta a altres professionals interessats en la temàtica.

I JORNADA STEM A L’ESPAI

Inauguració curs escolar 2016-17

El divendres 9 de setembre va tenir lloc la lliçó inaugural del curs 2016-17 a la biblioteca Ramón Fernández Jurado. En el transcurs de l’acte,  va poder gaudir de la conferència del Sr. David Bueno: Neurociència i educació. Cal un nou paradigma en l’aprenentatge?”