Com dissenyar un projecte d’Aprenentatge i Servei?

Els projectes d’aprenentatge i servei comunitari poden tenir formulacions molt diverses segons cada centre educatiu. Es una activitat de caràcter lectiu i avaluable però que no es desenvolupa en una assignatura específica. A 3r i 4t d’ESO acostuma a ocupar una optativa (10 hores d’aula + 10 hores de servei), o part de la ciutadania, l’alternativa a la religió, crèdit de síntesi.

Els programes d’Aprenentatge i Servei Comunitari (ASC) sempre requereixen tres moments diferenciats en els que el treball conjunt entre el professorat i les persones tècniques o voluntàries de l’entitat serà la clau:

1. Presa de contacte de l’alumnat amb la necessitat a resoldre. Sessions de sensibilització (a l’aula o en l’entorn) amb l suport dels tècnics o voluntaris de l’entitat
  2. Definició del servei i disseny del pla de treball per a dur-lo a terme (treball en equips)
  3. Execució del servei (requereix que els alumnes vagin on s’ha de fe l’activitat en l’horari pactat, pot ser no lectiu o lectiu)
  4. Reconeixement final: cloenda en la que es fa públic l’assoliment del repte i s’avalua l’activitat.

Con fer Aprenentatge i Servei Comunitari. El circuit.

Marc legal
Per saber-ne més