Mentoria digital

El Departament d’Educació va implementar en el curs 2021-2022 el Pla d’educació digital de Catalunya amb l’objectiu principal de situar Catalunya com un país capdavanter en l’ús educatiu de la tecnologia i accelerar la transformació digital dels centres, tot capacitant digitalment alumnat i professorat en el marc dels grans canvis socials i tecnològics que estem vivint en aquests moments.

En aquest context, i amb l’impuls de la Unió Europea, s’ha establert que tots els centres educatius de Catalunya disposin al final del curs 2023 d’una Estratègia Digital de Centre pròpia, i que tots els docents certifiquin un nivell intermedi de competència digital.

Amb la finalitat d’acompanyar i ajudar als centres a assolir aquests objectius, s’ha organitzat un procés de mentoria que ajudarà a organitzar i aconseguir aquestes fites. Les funcions de la mentoria als centres consistiran en l’assessorament per a l’elaboració de l’Estratègia Digital de Centre i en l’acompanyament en la Formació Interna de Centre.

Els objectius principals de  la Formació Interna de Centre (FIC) són els següents:

• Impulsar els processos reflexius relacionats amb l’Estratègia Digital de Centre.
  • Fer transferència a l’aula per desenvolupar la competència digital de l’alumnat.
  • Utilitzar estratègies de retroacció dels EVAs per al seguiment competencial de l’alumnat a nivell de centre.
  • Conèixer i aplicar les mesures principals de ciberseguretat i protecció de dades a nivell de centre.
  • Planificar l’avaluació de la competència digital de l’alumnat.
  • Planificar itineraris formatius personalitzats pels docents per millorar l’assoliment de la seva CDD.