VIII RECERKIDS-RECERCA CIENTÍFICA PER A ESCOLES INQUIETES

Recerkids és un programa de la Direcció General de Recerca del Departament de Recerca i Universitats de la Generalitat de Catalunya enfocat a fer ciència i recerca. La iniciativa s’adreça a l’alumnat de 5è i 6è d’educació primària i té el propòsit d’apropar a les escoles l’activitat científica que duen a terme les universitats i els centres de recerca de Catalunya.

Aquest curs Recerkids celebra la VIII edició del projecte, i ho fa rendint homenatge a les importants contribucions en l’àmbit de la bioquímica i l’astronomia del bioquímic, catedràtic i col·laborador de la NASA Joan Oró, de qui aquest 2023 se celebra el centenari. En línia amb els estudis de l’investigador, la temàtica de la recerca d’enguany serà l’estudi de l’origen de la vida i l’astronomia. Les propostes de línies temàtiques son:

1. Característiques dels planetes del sistema solar

2. L’evolució de la vida al planeta Terra

3. Observació astronòmica

El programa Recerkids s’estructura en dues fases:

Fase 1 – Recerca científica: Liderats per un docent, els grups-classe que s’hi inscriguin hauran de portar a la pràctica una recerca científica. Per duar a terme aquest procés, el professorat rep instruccions, material didàctic i assessorament.

Fase 2 – Congrés científic: S’organitzen congressos a diferents campus d’universitats de diferents províncies de Catalunya i és un dia ple d’emocions! L’alumnat presenta els resultats del seu projecte de recerca, participa en tallers amb científics i científiques professionals i gaudeix d’un espectacle científic impressionant!

Inscripcions fins al 15 de desembre de 2023.

Projecte de recerca: del 8 de gener al 12 d’abril de 2024

Congressos: maig de 2024

Consulta les bases legals.

Més informació al web Recerkids.