L’ESTRATÈGIA DIGITAL DE CENTRE

Des de l’any 2019 , amb l’arribada del Pla d’Educació digital de Catalunya, s’han estat donant passos ferms per assolir la seva implantació al curs 2022-2023.

La figura del mentor que va ser presentat el curs 2020-2021, ha evolucionat perquè durant el curs 2021-2022 porti a l’assoliment de les fites relaciones amb algunes de les actuaciones definides al PEDC i, per tant, a cadascun dels eixos que l’estructura així com dels objectius que s’hi desprenen:

1. Aconseguir que tots els centres de Catalunya tinguin definida la seva Estratègia Digital de Centre (EDC) el juny de 2023. (Eix 3, objectius 1 i 2)
  2. Aconseguir que tots els docents dels centres sobre els quals es fa intervenció de mentoratge assoleixin un nivell intermedi de la competència digital docent (CDD). (Eix 2, objectius 1 i 5)
  3. Aconseguir que els centres sobre els quals es fa intervenció de mentoratge tinguin la planificació de l’avaluació de la competència digital de l’alumnat (CDA) en general en el centre i per nivells educatius. (Eix 1, objectius 1,2,3,4)
  4. Recollir indicadors digitals dels centres que permetin definir l’estat digital del centre i l’aplicació del PEDC.

Però què és exactament el Pla d’Estratègia Digital de Centre?

L’Estratègia Digital de Centre (EDC) és un document que recull totes les accions que es realitzen en un centre, i les que es realitzaran a mitjà termini, per aconseguir la màxima competència digital de l’alumnat, del professorat i del centre educatiu. Ha de tenir com a referent el Pla d’educació digital de Catalunya (PEDC), on s’indica la necessitat d’assolir la fita d’una societat digitalment competent, fent èmfasi en l’equitat i tenint en compte l’evolució del context social i tecnològic.

En aquest video podreu entendre millor el que comporta:

Avui en dia els centres educaitus estan treballant la seva Estratègia digital en alguna d’aquestes fases:

La FIC de l’Estratègia digital de Centre té com objectiu la implicació del claustre en l’impuls de la competència digital de l’alumnat, dels docents i del centre, La Fic proporciona l’espai, el contexton desenvolupar la diagnosi i reflexió necessària per la competència digital, especilament per la part de cultura digital de l’EDC.

Està formada per 2 parts:

Part 1

• mòdul1 Entorns virtuals d’aprenentatge