ESCOLES VERDES

Recursos d’educació per a la sostenibilitat
ESCOLES VERDES ens presenten aquest portal web que vol oferir al professorat i als educadors i educadores material divers per poder treballar diferents àmbits temàtics relacionats amb el medi ambient i la sostenibilitat, dins i fora de l’aula. Anirant incorporant de forma contínua nous recursos i us animem a compartir amb ells els que coneixeu i que us han funcionat, enviant-los informació a escolesverdes.tes@gencat.cat

Menja, Actua, Impacta
En el marc de l’any de l’Alimentació Sostenible, Fundesplai amb el suport de diferents administracions, ha desenvolupat “Menja, Actua, Impacta”, una exposició que pretén contribuir al canvi de mentalitat col·lectiva necessari per crear un sistema alimentari sostenible, que asseguri la salut de les persones i del planeta. L’exposició s’inaugura el 20 de novembre i es complementa amb un programa educatiu per ajudar a construir competències al voltant de l’alimentació.
L’Institut Baix Empordà de Palafrugell ha participat al projecte de ciència ciutadana “Los Vigilantes del aire”
L’alumnat de 4t d’ESO de Ciències aplicades ha participat en aquest projecte que l’ha permès treballar els conceptes de ciència ciutadana, contaminació atmosfèrica i d’anàlisi de metalls pesants seguint el procés de magnetisme ambiental.

L’Institut Seròs s’ha compromès fent els esmorzars sostenibles i saludables

En la Trobada de Comitès Ambientals del curs passat els ecodelegats de l’Institut s’han compromès a impulsar accions per aconseguir ser un centre residu zero, i aquest curs s’han proposat implicar a les famílies perquè se sumin al repte dels esmorzars SOStenibles i Saludables.

Llegiu-ne més
L’Escola Les Roquetes de Sant Pere de Ribes han après com treballar l’hort escolar
L’alumnat de 4rt han realitzat un taller sobre com gestionar un hort escolar. La Mancomunitat ha fet un assessorament que ha inclòs un seguiment durant el curs per tal de tenir un hort espectacular!
L’Escola Martí i Poch de L’Espluga de Francolí activa els seus delegats i delegades verds
El comitè verd de l’escola s’ha reunit per planificar el seu projecte d’escola verda i buscar aliances amb l’Ajuntament.
Llegiu-ne més
Una proposta de l’Institut-Escola Daniel Mangrané de Roquetes inclosa en els pressupostos participatius del municipi.
L’AFA del centre ha presentat una proposta de Naturalització dels patis “Som-hi i pas a pas” als pressupostos participatius del municipi i ha encoratjat a la comunitat educativa a participar d’aquesta iniciativa.