APADRINEM EL NOSTRE TERRITORI

La Ciutadella Ibèrica de Calafell o la Ciutadella de les Toixoneres, és un símbol de Calafell i un referent nacional i internacional pel que a l’arqueologia experimental, ja que està reconstruïda fent servir els mètodes constructius originals dels ibers.

A partir d’ella, l‘Institut Camí de Mar participa en el Programa d’Innovació pedagògica “Apadrinem el nostre Patrimoni”

El Programa es basa en la idea de l’apadrinament d’un element patrimonial per part del centre educatiu, la qual cosa comporta donar-li valor i aprofundir en el seu coneixement des del punt de vista cultural i, alhora, fer que aquest coneixement sigui socialment rellevant, és a dir, que arribi a la pròpia comunitat i a l’entorn de l’escola.

Els projectes d’apadrinament promouen la dimensió significativa, comunicativa, d’acció i de projecció de l’aprenentatge. Aquestes quatre dimensions permeten situar l’alumne com a subjecte actiu del seu aprenentatge, promovent la seva implicació en el territori i la societat a través d’un concepte de ciutadania crítica i responsable.

Els objectius del Programa d’Apadrinem el nostre patrimoni són els següents:

• Afavorir la implicació de l’alumnat a partir d’una proposta didàctica dissenyada amb els criteris de significativitat, comunicació, acció i projecció del model competencial orientador.
  • Promoure el coneixement del patrimoni més proper al centre educatiu.
  • Projectar el coneixement adquirit per l’alumnat sobre l’element patrimonial a la pròpia comunitat i a l’entornEn el

L‘institut Camí de Mar de Calafell ha engegat aquest curs un equip format per 12 docents i alumnes de 1r d’ESO que coordina el professor Fernando Palomo , que treballen alguns dels continguts curriculars propis del nivell , principalment aquells referents a la matèria de ciències socials, però també s’integren altres matèries al projecte: Educació Visual i Plàstica, Matemàtiques, Anglès i Llengua i literatura catalana.

En concret, la  proposta es presenta en forma de gamificació, metodologia que incorpora les dinàmiques del joc en l’acció educativa. Per tant, aquest programa permet treballar no només el currículum, sinó la cohesió social, l’atenció a la diversitat i l’equitat.

Voleu conèixer les missions que han de superar per convertir-se en arqueòlegs i arqueòlogues professionals?

Teniu curiositat per saber com es vivia a Calafell fa 2500 anys?

US SORPRENDRÀ!!
#Apadrinemelnostreterrritori  #Apadrinem