GUIES I SUPORT DE CONFIGURACIÓ

Estem sentint una terminologia que ens era aliena GESWLAN, INDIC , Intune…A més, l’arribada del desplegament als centres ha fet que sorgeixin preguntes que a la subxarxa de coordinació ens hem trobat com són:

• els chromebooks que arriben des de Madrid, qui farà  manteniment? Primer serà a través del 900 i després s’integrarà en el SAU el seu manteniment.
  • el preventiu pot entrar a fer actuacions als ordinadors de l’alumnat? Sí des de novembre.
  • Què és Innovamat? La web per demanar homologació a Intune (és més complicat en LINUX). Innovamat pot funcionar directament amb navegador un cop instal.lada pel coordinador TIC o algú que tingui permisos GUAC.
  • Convè la MIFI del Departament o és igual a la connectivitat que també ens ofereix  el Kit “Educa en Digital” de Madrid? Les MIFI del Departament ofereixen dades il.limitades i  estaran actives fins a l’octubre del 2023. S’aconsella als centres guardar aquests equips i demanar dispositius Mi-Fi del Departament per a les famílies que ho necessitin.
  • I si tinc matricula viva? El nombre de dispositius per centre està calculat amb la matrícula de 6è a 21 d’octubre de 2021. No hi ha possibilitat de cobrir matrícula viva. El Departament farà una operació de regularització posterior.

En tenim més dubtes? S’han elaborat unes CÀPSULES Vídeotutorials PEDC amb previsió de crear-ne 14 càpsules, Les formen varios videos curts es podeu trobar a Portal del projecte d’acceleració de la transformació digital → Apartat de vídeos (càpsules interactives).
En aquests moments al portal hi ha publicades les càpsules següents (repeteixo són videos curtets)   :

Inici i final de curs
Ecosistema d’aplicacions relacionades amb el PEDC (INDIC, IDI, botigues d’aplicacions,
Intune, etc).
• Funcionament INDIC
Pla d’acollida digital

Desplegament WLAN
Portal GESWLAN – Desplegament WLAN , en aquests moments en fase de pilotatge en alguns centres però que s’obrirà a tots els centres amb una sèrie de funcionalitats que ens permetran:

• Monitoratge: es podran veure la informació: commutadors (switches), punts d’accés, clients connectats, etc.
• Configuració: es podran crear regles de control d’accés (filtratge) per a la xarxa wifi del centre.
• Volumetries: es poden visualitzar de forma gràfica les dades que es recullen a l’apartat de monitoratge.

Guies publicades
Configuració wifi gencat_ENS_EDU
Configuració wifi EDUROAM
Configuració wifi gencat_ENS_EDU_PORTAL
Guia portal GESWLAN

Desplegament SD-WAN

Una de les actuacions previstes en el Pla d’Educació Digital de Catalunya és la millora de la connectivitat a Internet dels centres. Aquesta millora es durà a terme a tots els centres educatius públics, on actualment s’ofereix aquest servei mitjançant els proveïdors “Telefònica” i “Xarxa Oberta de Catalunya (XOC)”.
La tecnologia que es desplegarà és del tipus “Xarxa de Banda Ampla Definida per Programari” (SD-WAN). Aquesta tecnologia aporta millores importants en autonomia de gestió, flexibilitat i seguretat digital dels centres, incrementant les capacitats de control del comportament de la connectivitat i facilitant una gestió més eficient de l’amplada de banda.
S’instal·larà a tots els centres educatius públics un tallafocs que esdevindrà el punt de sortida de tota la connectivitat a Internet del centre.

Ample de banda
• Instituts amb més de 200 alumnes
• Qualsevol tipologia de centre amb més de 400 alumnes
• La resta de centres es mantenen a 100 Mbps

Tenim publicats aquests dos documents:

• Connectivitat SD-WAN
• Procediment i actuacions per al desplegament WAN-SDWAN

I a la web del Projecte d’acceleració de la transformació digital sempre hiipodreu trobar informació actualitzada .