La gent gran de Calafell aprèn informàtica de la mà d’adolescents

els-participants-als-cursos-dinformatica-intergeneracionals

Calafell ha tancat recentment el segon curs d’iniciació a la informàtica per a la gent gran. El tret més distintiu d’aquesta activitat és que es tracta d’un curs intergeneracional, en el qual els alumnes, de més de 60 anys, tenen com a professors un grup d’adolescents. En concret, alumnes de l’Institut Camí de Mar. En aquesta modalitat, s’assignen dos joves per assistir i acompanyar cada persona gran que fa el curs.

El vincle es manté durant tota l’activitat. Així, a banda de l’ensenyament de nocions bàsiques d’informàtica, es creen uns vincles intergeneracionals, a més del fet que els adolescents agafen responsabilitat i compromís i desenvolupen noves capacitats personals. El curs tenia programats uns continguts mínims, però s’han personalitzat al màxim segons les necessitats de cada persona gran. Cal tenir en compte que algun dels participants no havia obert mai un ordinador.

Però a més d’introduir-los en els fonaments més bàsics, se’ls han ensenyat qüestions d’Internet tan pràctiques com demanar hora al metge, usar les xarxes socials o comunicar-se amb la família o les amistats amb eines com Skype. La regidoria de Joventut, responsable de l’organització del curs, n’ha fet una valoració molt positiva i ja treballa en la programació d’una nova edició.

Font