GUIA PER A L’ABORDATGE DE LA CONDUCTA SUÏCIDA I DE LES AUTOLESIONS NO SUÏCIDES EN EL CENTRE

La Generalitat de Catalunya ha elaborat una guia per l’abordatge de la conducta suïcida i les autolesions no suïcides en el centre. La guia s’ha elaborat de forma col·laborativa entre la Subdirecció General d’Orientació, Participació i Benestar de l’Alumnat de la Direcció General de l’Alumnat del Departament d’educació i el Pla Director de la Salut Mental i Addiccions de la Direcció General de Planificació i Recerca en Salut del Departament de Salut.

La guia recull orientacions sobre com cal actuar de forma coordinada entre els agents educatius i de salut en els següents casos:

• Una verbalització d’intencionalitat suïcida
  • Una temptativa
  • Un suïcidi pròpiament dit.

També hi ha orientacions sobre com actuar davant les autolesions no suïcides.

El document busca que el docent, en el cas que detecti qualsevol de les circumstàncies descrites, sàpiga com acompanyar l’alumne afectat i conegui quin és el circuit d’actuació i comunicació que li cal seguir. Un cop presentada la Guia, serà distribuïda a tots els centres educatius amb elements de suport.

Podeu consultar-la al següent enllaç:

Guia abordatge conducta suïcida i autolesions