FILMOTECA A ESO,BAT I CICLES

El programa Filmoteca per a les Escoles té l’objectiu de fomentar l’interès d’infants i joves cap al cinema, així com formar els espectadors del futur posant en valor el nostre patrimoni cinematogràfic.

Per això, ens proposen diverses activitats adreçades a tots els nivells educatius: sessions matinals de cinema i sessions d’iniciació al llenguatge cinematogràfic acompanyades de material didàctic, tallers, visites, itineraris temàtics i recursos per al professorat.

Curs 2020-2021

Aquest curs, si el context epidemiològic ens ho permet, seguirem oferint sessions en didàctica del cinema dinamitzades per les nostres entitats col·laboradores; MODIbandA Bao A QuDrac MàgicDigital Films i Federació Catalana de Cineclubs.

Els centres disposen d’una maleta didàctica en préstec, distribuïda a través de diferents CRPs de Catalunya, i nous recursos per al professorat. També continuem col·laborant amb el Museu del Cinema a Girona, ‘Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament i el Memorial Democràtic.

Inici inscripcions: octubre 2020

935 565 195 / 198

filmoteca.escoles@gencat.cat

FILMOTECA PER A LES ESCOLES

Sessions de curtmetratges i fragments de pel·lícules per tractar els drets humans des d’un punt de vista audiovisual mitjançant la reflexió a través d’activitats participatives i intervencions de col·lectius que treballen directament els temes proposats.

Degut a la situació sociosanitària actual, algunes de les sessions es podran realitzar al mateix centre educatiu. Tindran prioritat els centres de titularitat pública de fora de la província de Barcelona.

L’equip de dinamització i l’entitat convidada es desplaçaran al centre educatiu en una data a convenir per tal de fer el visionat en un espai que compleixi els requisits mínims per a la seva realització.

Què treballem?

• La reflexió crítica sobre els drets humans

• Aspectes formals i de contingut del missatge audiovisual per a desenvolupar una mirada crítica

• La transformació social pel canvi (comptant amb associacions implicades en el treball actiu en l’àmbit dels drets humans)

*Cal treball previ al centre educatiu seguint el material aportat per la Filmoteca.

SESSIONS 2020-21:

-30 d’octubre de 2020: Dia Internacional de la No-violència (2 d’octubre)

-25 de novembre de 2020:  Dia Internacional de l’Eliminació de la Violència contra les Dones (25 de novembre)

-16 de desembre de 2020: Dia Internacional del la Persona Migrant (18 de desembre)

-28 de gener de 2021: Dia Internacional en Memòria de les Víctimes de l’Holocaust (27 de gener)

-9 de febrer de 2021: Dia Internacional de Tolerància Zero amb la Mutilació Genital Femenina (6 de febrer)

24 de març de 2021: Dia Internacional del Dret a la Veritat en relació amb Violacions Greus dels Drets Humans i de la Dignitat de les Víctimes (24 de març)

-11 de maig de 2021: Dia Internacional del Comerç Just (9 de maig)

Sessions gratuïtes.

Inscripcionsfilmoteca.escoles@gencat.cat

Més informació http://www.filmoteca.cat/web/ca/esdeveniment/cinema-memoria-pau-i-drets-humans-0

Amb la col·laboració de:

Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament, Memorial Democràtic i Departament d’Educació.